Data publicării:
Tarom renunță la vânzarea slotului Otopeni-Heathrow, dar rămâne fără bani și fără avioane
În urma unui val de critici după publicarea în Monitorul Oficial a anunțului de renunțare la ruta București-Londra, Tarom a anulat vânzarea slotului de pe cel mai mare aeroport al Marii Britanii.
Surse DCNews au informat, ieri, că Tarom dorea să vândă slotul său istoric pe relația cu Anglia pentru numai 22 de milioane de lire sterline, o sumă mult prea mică dată fiind importanța rutei (SAS a vândut un slot pe Londra cu circa 70 milioane dolari înainte de pandemie). Renunțarea la zborurile București-Londra ar fi avut și un impact electoral, deoarece manevra afecta un segment important al diasporei. În Marea Britanie se află în prezent aproximativ 14% din totalul emigrației românești din Europa.
Compania Tarom era presată să vândă fiindcă mai are în conturi doar circa 700 mii usd echivalent, ceea ce ridică unele semne de întrebare cu privire la plata salariilor angajaților.
Compania ar fi pierdut pe fiecare tronson al cursa Otopeni-Heathrow aprox. 10.000 euro, prin folosirea avionului Airbus 318 și nu a Boeingului 747-800. Tarom mai trebuie să găsească bani și pentru a putea primi aprobarea Comisiei Europene pentru acordarea ajutorului de stat solicitat pentru restructurarea și modernizarea companiei și plata garanțiilor cerute pentru cele două Boering-uri 737 MAX pe care vrea să le achiziționeze în leasing financiar.
În acest moment nu se știe ce se va întâmpla cu al doilea slot pe relația Londra, ani de zile Tarom operând zilnic cu două curse pe ruta Heathrow.
Problemele companiei naționale țin de lipsa infrastructurii de zbor și de plecarea personalului navigant spre firme unde este mai bine remunerat.
În prezent Tarom are:
- YR- BGG Boeing 737/700 la sol fără motoare și folosit ca depozit de piese pentru restul avioanelor;
- 3 Airbus A318 (avioane ineficiente economic de la achiziție) la sol fără motoare de vreo 2 ani de zile și care zac în așteptarea unui alt “investitor “ ;
- un alt Boeing B737-700 fără un motor;
- un alt Boeing B737/700 căruia i se schimbă trenul de aterizare zilele acestea;
- un Boeing 737-800 înmatriculat YR-BGM cu un motor ce mai poate funcționa doar câteva zile pentru ca i se termină ciclul și trebuie trimis la revizie;
- piloții pensionari de la A318 au plecat sau sunt în curs de plecare la HiSky;
- piloți comandați și copiloți de la Boeing, Airbus și ATR care au plecat sau sunt în curs de plecare la WizzAir în principal,astfel ca in scurt timp va rămâne fără piloți;
- salarizare sub cota concurenților: 55-60% față de cei de la Wizzair, 45-50% față de Ryanair, air Connect, AnimaWing, HiSky; potrivit unor surse din piață.
Zborurile spre Londra, rămân cu programul din 2023
”În 2024, TAROM va opera zborurile spre Londra cu aceeași frecvență și același program, anunță un comunicat al companiei. Ruta București –Londra este deschisă iar sloturile de zbor aparțin companiei.
La data de 5 februarie a.c., în urma datelor preluate de presă din M.O., respectiv publicării unei aprobări a AGA a TAROM din iulie 2023 care mandata directorul general să negocieze și să semneze cu un ofertant existent în acea perioadă sloturile LHR ale companiei, a apărut în spațiul public o informație care nu mai este de actualitate și nici nu își produce efectele.
Deși în Planul de restructurare al companiei sunt aprobate mai multe măsuri care conduc la viabilitatea companiei, inclusiv acelea care prevăd retragerea optimă din operarea unor sloturi, aceste măsuri sunt puse în practică doar în contextul în care servesc intereselor companiei și obiectivului de profitabilizare a activităților.
Din vara anului 2023 și până în prezent, în urma ofertelor primite și a negocierilor purtate, compania nu a găsit o soluție optimă care să conducă la renunțarea la sloturile LHR (de pe aeroportul Heathrow) și operează destinația Londra, cu aceeași frecvență și același program”, conform comunicatului Tarom.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News