România: - confirmate, - vindecate, - decese
Scrie-ne pe WhatsApp
sau sună-ne 0772.264.642 (L - V, 09:00 - 18:00)
DCNewsTV.ro -  Live  |  Video  |  Înregistrări
Conținutul articolului îl regăsiți mai jos.
 Vezi si: Ultimele stiri
Autor: Alexandra Cheroiu | Publicat pe: 28 iul, 22:03
TAROM, în FALIMENT? Bode: Ar fi o RUȘINE
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a vorbit despre planul de restructurare a companiei aeriene Tarom și spune că această criză trebuie văzută ca o oportunitate, chiar o ultima șansă de redresare a companiei. 

Întrebat dacă pentru Tarom există un plan de restructurare și dacă Ministerul Transporturilor își propune ca această companie să revină la profit în 2024, Lucian Bode a răspuns că ”este obligatoriu”.

”Atât Blue Air cât și Tarom au luat măsuri în acestă perioadă. De exemplu, din cei 826 de angajați, Blue Air a trimis peste 80% în șomaj tehnic și au redus programul de lucru de la 5 la 4 zile. Taromul, în acest moment, are peste 200 de angajați în șomaj tehnic și a redus programul de la 5 la 4 zile. Asta înseamnă ca a scăzut presiunea pe buget cu 20%. Planul de restructurare este obligatoriu. Și acest plan, din punctul meu de vedere, pentru compania Tarom, dacă nu este dus la îndeplinire acum, este ultimul drum. Este ultima șansă de a folosi această fereastră de oportunitate, generată de această criză, în a curăța această companie“, a declarat Lucian Bode la Digi 24.

Despre această curățire, ministrul spune că, la Tarom, există, în medie, cu 25 de angajați per aeronavă mai mult decât media companiilor aeriene din lume. ”Avem un șef la nouă angajați, ceea ce nu este în regulă – 192 de șefi în compania Tarom”, a precizat Bode.

În ce privește planul de restructurare, ministrul vorbește despre reînnoirea flotei de aeronave, închiderea unor rute interne care au fost pe pierdere (Cluj-Iași și Iași-Timișoara), reducerea numărului de agenții interne (de la 16 la 6) și externe (de la 14 la 2 – Bruxelles și Chișinău) și optimizarea costurilor pentru combustibil.

Întrebat dacă Tarom este în pericol de faliment, Lucian Bode a spus: ”Nu putem vorbi de faliment. Ar fi o rușine pentru România să intrăm în galeria celor trei țări din Europa - Slovenia, Slovacia și Lituania - care nu au companii naționale. Nu vom ajunge aici, pentru că aplicând măsurile din planul de restructurare pe cei patru piloni pe care i-am indicat, noi estimăm că, din 2024, compania Tarom va fi pe profit.

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
DCNewsTV.ro - Ultimele materiale video
Crossuri parteneri
DCBusiness.ro
DCBusiness.ro
DCMedical.ro
DCMedical.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DefenseRomania.ro
DefenseRomania.ro