Data publicării:

Tabără dedicată învățării limbii române de către copiii etnici maghiari, organizată la Târgu Secuiesc și Lemnia

Autor: Ioan-Radu Gava | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

În cursul lunii iulie au fost organizate două tabere dedicate învățării limbii române de către copii etnici maghiari.

Două cadre didactice din Târgu Secuiesc, prof. înv. preșc. Mihaela Cristea și prof. înv. preșc. Demeter Csilla, au inițiat și au organizat, în cursul lunii iulie a.c.,  două tabăre dedicate învățării limbii române de către copiii etnici maghiari, la Târgu Secuiesc și Lemnia.

Mihaela Cristea ne-a comunicat că în cele două serii ale taberei derulate în perioada 11-15 iulie și 18-22 iulie au participat câte 18 copii cu vârste între 3-9 ani. Dintre cei 36 copii care au participat, doar 2 cunoșteau limba română.

Potrivit acesteia, taberele s-au desfășurat la Clubul pentru copii „Învață limba română alături de Pumukli!“ într-un mediu de învățare sigur și încurajator. Scopul taberelor a fost să ofere posibilitatea copiilor din regiune să asimileze cunoştinţe de limba română într-un mod jucăuş, interactiv.

„În cursul celor cinci zile, cât a durat o tabără, am organizat și desfășurat activități interactive, dinamice, adaptate fiecărui copil care să îi ajute să pronunțe corect, să asimileze vocabular și gramatică cu o ușurință deosebită, un punct forte fiind că sunt vorbitor nativ de limba română.

Am folosit metode moderne și inovative care le-au stimulat creativitatea, gândirea critică, abilitățile sociale și lingvistice. Taberele au fost o îmbinare echilibrată între activități de limba română, activități în natură, dezvoltare personală și distracție!”, a spus prof. înv. preșc. Mihaela Cristea.

Copiii, încântați de cele două tabere

Bucuria trăită de copiii participanți la cele două serii ale taberei  se poate citi, simplu, din pozele și filmulețele postate de doamna educatoare pe pagina sa de socializare, dar mai ales din relatările părinților și a celor două cadre didactice care au organizat-o.

„«Părinții povesteau că, ajungând acasă, copiii vorbeau încontinuu despre cum s-au jucat, ce cuvinte noi au învățat, despre podul de piatră care s-a dărâmat sau despre cum au organizat un picnic în cortul construit de băieți și pictat de fete, despre plimbarea prin sat cu căruța, despre cum au dansat, despre cum i-au ajutat pe pirați și i-au primit pe insula lor, despre cum fetele le-au făcut galerie băieților care s-au întrecut în ,,Cursa în saci”, despre cât erau de emoționați când au trebuit să vorbească despre ,,Cine sunt eu?” sau despre cât de fermecați au fost când Sofi le-a spus povestea „Ursule brun, ursule brun, tu ce vezi?”

La final de tabără copiii erau fericiți, s-au relaxat, și-au făcut noi prieteni. Alături de noi, atât copiii cât și părinții au avut parte de o atmosferă prietenoasă, cunoștințe, entuziasm, energie și multe amintiri frumoase – ,,briliante” pentru viitor”, a transmis Mihaela Cristea, conform mesageruldecovasna.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel