![Fotografie creată de Ana Benet, de la Pexels Fotografie creată de Ana Benet, de la Pexels](https://media.dcnews.ro/image/202204/w670/zboruri_anulate_blue_air_pxl_76477900.jpg)
Compania Blue Air a suspendat sute de zboruri spre şi din România, conform Observator, iar motivul nu este unul clar. Pentru a nu-și strica complet vacanțele din această perioadă, românii trebuie să-și caute repede alt zbor, dar și fonduri pentru a achita alte bilete de avion.
Sute de pasageri și-au plătit deja biletele de avion, inclusiv ca parte din sejururi vândute de agențiile de turism. Pentru acestea din urmă, anularea zborurilor vin cu pierderi de zeci de mii de euro.
Directoarea unei agenții de turism a spus, pentru sursa citată, că ”Nici măcar nu ne anunţă. Pentru că verificăm în fiecare dimineaţă toate zborurile pasagerilor noştri, am văzut cu stupoare că toate erau anulate. (...) În momentul în care îţi emiţi un voucher de cazare acesta implică nişte condiţii foarte clare de anulare. (...) Vorbesc în acest moment de peste 80 de mii de euro blocaţi, iar sumele putem să le recuperăm în 3-6 luni.”
Unii pasageri au primit informare pe mail, alții nu. Sunt pasageri care au aflat când au intrat să-și verifice rezervările pe site.
”Zborul trebuia să fie între Nisa şi Bucureşti, deci era zbor de întoarcere şi am aflat cu două sau trei săptămâni înainte că mi s-a anulat zborul. (...) Acum, a doua amânare care s-a întâmplat. Vrem să plecăm în Olanda. (...) Am primit mail la o zi distanţă că zborul de întoarcere se anulează tot aşa din motive operaţionale” spune un pasager.
Ce drepturi au pasagerii de avion când li se anulează zborurile
"Dacă pasagerul este rerutat spre un alt zbor dintr-o altă zi, până în ziua respectivă, compania trebuie să asigure cazare, masă şi transport până la aeroport. (...) Pasagerul nu trebuie să plătească nimic. În baza biletului respectiv, trebuie să călătorească şi, atenţie, o poate face cu orice companie aeriană. Dacă avem bilete la low cost şi compania spune că nu poate să ne pună pe zborul următor, că nu e low-cost, e greşit. E un risc pe care compania trebuie să şi-l asume. Dacă pasagerul e disponibil la zboruri cu escală, compania aeriană trebuie să i-l ofere. Regulamentul european prevede ca pasagerul să fie rerutat cu cel mai apropiat zbor disponibil", a explicat Ramona Colea, CEO Flight Claim, pentru DC NEWS.
"Există o mare diferenţă între zborul anulat de o companie aeriană şi zborul anulat de pasager. Dacă ştim că nu o să mai călătorim, că s-a întâmplat ceva sau ne e frică de situaţia de la destinaţie, avem tendinţa să informăm compania aeriană că nu mai călătorim. În lipsa unui bilet flexibil, ne pierdem orice drept de a mai rambursa vreo parte din biletul plătit.
Dar dacă operatorul informează pasagerul că zborul e anulat, pasagerul are toate drepturile, respectiv trebuie să recupereze 100 % din ceea ce a plătit spre operator", a mai spus Ramona Colea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Știrea zilei e despre Carmen Brumă. Nimeni din presă n-a scris despre asta!
- Noi informații despre problemele navei spațiale Starliner. Ce au descoperit inginerii
- Diferența dintre Ambulanță și SMURD. Când și unde intervine fiecare. Raed Arafat, explicații din sistem/ VIDEO
- BANCUL ZILEI: Între vecini, la Vaslui
- Motivul crimei de la Brăila. Ipotezele luate în calcul de anchetatori
- Ciolacu, replică pentru Geoană: E de noaptea minții! / video
- Victorie de etapă pentru investitorul Alin Bucur. Plaja Caelia a primit „undă verde“ de la Tribunalul Constanța
- „Cazul Lasconi” se repetă în familia lui Elon Musk. Miliardarul se laudă că a dezmoștenit-o pe fiica lui trans și a declarat-o moartă. Aceasta a ripostat în presă
- Reacția unui profesor după ce un coleg a venit în fustă: Să încercăm să înțelegem de ce e supărată lumea pentru cum se îmbracă Nae la facultate
- Continuă coaliția PSD - PNL după alegeri? Alina Gorghiu: Sper să nu se supere nimeni că îndrăznesc să am această opinie / video