Imense spații deschise, dar și iaurt libanez oferit gratis — pavilionul național al Germaniei propune simboluri originale, reflectând deschiderea spre lume și spre multiculturalism.
O serie de fotografii și de hărți ale cartierelor în care sunt găzduiți migranți, sosiți cu sutele de mii în ultimele luni, ilustrează ideea de "Heimat" (patrie) pe care Germania intenționează să o transmită în contextul actualei crize.
Autoritățile venețiene și-au dat acordul ca unii pereți ai pavilionului german, construit în timpul nazismului, în 1938, să fie dărâmați.
Germania nu este singura țară care face referire la migrație în cadrul Bienalei 2016, inaugurată sâmbătă și condusă de arhitectul "social" chilian Alejandro Aravena. Construcția unei locuințe decente pentru migranți, persoane fără adăpost sau defavorizate este una dintre temele abordate de arhitecții proveniți din 65 de țări.
Pavilionul francez arată prin intermediul a circa 20 de proiecte, uneori modeste, dar foarte umane, cum o brutărie sau un atelier de artă poate reduce inegalitățile în anumite zone mărginașe sau în periferiile urbane.
Ediția 2016 a Bienalei este dominată de simplitate, precum funicularul pe care columbianul Giancarlo Mazzanti l-a construit acum 12 ani la Medellin, până acum câțiva ani capitala mondială a traficului de droguri. Clipuri și interviuri arată cum acest funicular, reducând distanțele și îmbunătățind accesul la cartierele cele mai sărace, a revoluționat viața oamenilor datorită electricității, căii de transport și chiar realizării unei biblioteci.
Doi arhitecți peruani stabiliți la Paris prezintă la Veneția povestea în imagini a sute de școli modulare (prefabricate sau demontabile) din pădurea amazoniană peruană. "Am vrut să păstrăm pădurea, dar și educația", au spus cei doi arhitecți la prezentarea proiectului lor, care vizează o populație uitată din Amazonia, ai cărei copii sunt școlarizați în condiții dificile. "Tocmai am inaugurat zece școli", a declarat pentru AFP arhitecta Sandra Barclay.
Arhitecții peruani au adus la Veneția vechi pupitre și bănci uzate din Amazonia, drept mărturie a "precarității" copiilor și a necesității de a păstra un echilibru între natură și cunoștințe.
Lansată sub titlul "În direct de pe front", cea de-a XV-a ediție a Bienalei de Arhitectură este condusă de chilianul Alejandro Aravena, laureat în acest an al prestigiosului premiu Pritzker, considerat Nobelul arhitecților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol