Sunt românii printre cei mai grăbiți în trafic? Titi Aur: Noi nu suntem în stare! Suntem agresivi. Nu vezi așa în afară!
Graba strică treaba în trafic și chiar poate să ia vieți. "Nu avansezi, ai doar senzația!" - spune Titi Aur.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a venit cu noi analize la DC Conducem. Discuția a plecat de la un prim clip proiectat pe ecranul din studio unde se putea vedea clar cum un șofer conduce oricum altfel dar nu defensiv, se grăbește, intră haotic în depășiri și pune, astfel, în pericol participanții la trafic.
"Da... situații din România! Nu le vezi afară, le vezi în România în general. Acel pressing, acea grabă, acea aglomerație din care de multe ori se generează astfel de situații, cu sau fără accidente. Tot o astfel de situație a fost la accidentul de la intrarea în Buzău când au murit doi tineri, soț și soție. Cel care a și murit a făcut pressing și când a apărut o mică încurcătură - o doamnă de pe dreapta a intrat pe stânga și a apărut acea situație complicată - a ieșit rău de tot acolo. Dar pleca tot de la o situație asemănătoare. În sensul că unul a ieșit de pe acostament, mai erau încă două mașini, a mai venit unul care era neatent...
Sunt situații pe care le vezi în România foarte des și pe care nu le vezi afară. Pentru că păstrarea distanței și păstrarea calmului încât să nu faci pressing duc cu adevărat la o siguranță. Noi nu suntem în stare. Noi suntem agresivi pasivi chiar! Nu vorbesc de agresivitatea aia clasică - vin pe la spate, semnalizez, fac din faruri, trec de pe stânga pe dreapta - vorbesc de agresivitatea asta neintenționată și pașnică, aproape de reflex. Să fiu acolo, să trec, am un pic de loc... mă apropii, trec de pe o bandă pe alta - asta o vezi doar în România!
Ajută la ceva slalomul printre mașini, de pe o bandă pe alta?
N-o să vezi în țările civilizate trecutul de pe o bandă pe alta din dorința de a mai avansa un pic. Nu avansezi. Este doar senzația. Foarte rar câștigi ceva din asta. Eu merg de foarte multe ori pe banda mea, pe care mi-am ales-o, îmi păstrez banda și văd câte-un disperat din ăsta care trece de pe o bandă pe alta. După 5-7 km ești iarăși în același loc, e lângă tine, cu vreo două mașini mai în față sau mai în spate. Pentru că este doar aparența sau impresia că vei câștiga. Foarte rar câștigi cu adevărat sau câștigi cu adevărat când îți asumi riscuri foarte mari. Te duci, te strecori, mergi cu viteză mare... Dar făcând doar trecerea de pe o bandă pe alta nu câștigi.
Ce vedem în imagini este ceva de genul ăsta. Să fiu mai în față, să fiu cât mai aproape. Și când a apărut o frânare din nu știu ce motiv poate ieși un carambol cu mai multe mașini lovite. Nu știu dacă neapărat cu mult sânge dar cu multe mașini lovite. După asta, toți cei care au stat în spate ar trebui să se ducă la cel vinovat să-i dea măcar câte o palmă fiecare. "Noi am stat toți pentru că ai fost tu nebun sau neatent!" - a explicat Titi Aur.
În România, accidentele rutiere cauzate de viteză sunt o problemă semnificativă de siguranță rutieră. Anual, se înregistrează sute de accidente din cauza depășirii limitelor legale de viteză. În medie, în jur de 500-700 de accidente grave sunt raportate în fiecare an din cauza vitezei excesive. În perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2024, la nivel național, din cauza vitezei neregulamentare, au avut loc 385 de accidente rutiere grave în urma cărora 148 de persoane au decedat și 330 au fost rănite grav, conform datelor publicate de Inspectoratul General al Poliției Române.
Emisiunea completă, aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News