SUA acuză Google că manipulează piața publicitații pentru a crește prețurile
Un avocat din cadrul Departamentuluii de Justiție al SUA a acuzat un executiv Google.
În calitate de martor la un proces de antitrust fără precedent într-o generație din Washington, în care Statele Unite acuză Google că abuzează de dominația sa în căutare și publicitate, vicepreședintele Google pentru Managementul Produselor, Adam Juda, spune despre companie că utilizează o formulă, care include calitatea unui anunț, pentru a decide cine câștigă licitațiile folosite pentru plasarea publicității pe site-uri web.
Mărturia lui Juda a început marți și a continuat în ziua de miercuri.
Departamentul de Justiție a acuzat Google că manipulează licitațiile online - o industrie de miliarde de dolari dominată de Google - cu aceste formule pentru a favoriza propriul său profit.
Avocatul Departamentului de Justiție, David Dahlquist, l-a întrebat pe Juda dacă este de acord cu un document pe care Google l-a pregătit pentru Uniunea Europeană și care spunea că compania poate "afecta direct prețurile prin ajustări ale mecanismelor noastre de licitație." Juda a spus că nu este de acord.
Întrebat dacă "ajustarea" poate influența prețurile, Juda a spus: "Pot."
Juda a declarat că unul dintre lucrurile care pot fi "ajustate" este o formulă aproximativă care atribuie unui anunț o valoare pe termen lung, sau LTV, bazată pe oferta dată, rata potențială de click-through sau câți oameni probabil că vor da clic pe el și calitatea anunțului și a site-ului asociat cu el.
Afacerile de publicitate ale Google au fost criticate de către advertiseri și editori de site-uri web pentru lipsa de transparență.
Mărturia cu privire la publicitate reprezintă o schimbare față de mărturia anterioară care s-a concentrat pe miliardele de dolari pe care Google le-a cheltuit pentru a-și menține motorul de căutare ca fiind implicit pe smartphone-uri și alte dispozitive, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News