Data publicării:

Studiu Harvard: Ce face diferența între o companie de top și una mediocră

Autor: DCNews Team | Categorie: Economie
WhatsApp

Microsoft, prin compania de strategie globală şi consultanţă de specialitate Keystone Strategy, a publicat rezultatele primului proiect de cercetare extensiv, care cuantifică diferența dintre companiile lideri în utilizarea de date (data leaders) şi cele care sunt mai puțin mature în utilizarea acestora (data laggers).


Studiul a fost realizat de profesorii Marco Iansiti şi Karim Lakhani de la Harvard Business School.

În plus, Microsoft lansează instrumentul de autoevaluare Data and Analytics Maturity Model.  Acesta este un prim pas important în sprijinul companiilor care doresc să îşi evalueze propriul nivel de performanță în utilizarea datelor şi să descopere abordări noi, individualizate, pentru o îmbunătăţire a modului în care colectează, prelucrează, interpretează şi folosesc datele generate de activitatea companiei.

Într-o lume în care companiile se bazează pe date mai mult ca oricând, acum, pentru prima dată există rezultate fără echivoc care pot arăta dimensiunea decalajului dintre companiile care folosesc și cele care nu folosesc datele la potențial maxim. De asemenea, acesta este şi primul studiu comprehensiv care reușește să măsoare impactul transformării digitale asupra performanței în afaceri a companiilor care au o abordare și o strategie mature în ceea ce privește datele.

Surprinzător: Nu cheltuielile din departamentul IT fac diferența

Surprinzător, studiul demonstrează că diferenţa dintre companiile de top şi cele cu performanțe medii nu este determinată de cheltuielile departamentului de IT. Studiul a descoperit o diferență neglijabilă în investițiile IT ca procent din venituri între lideri și „pluton” - mai puțin de 1 %.

Diferența este dată de o invenstiție strategică în date (ca bunuri) pentru a obține un impact maxim în afaceri, cât și de modul în care adoptarea tehnologiei și a utilizării datelor în sine a reușit să direcționeze către succes modelul operațional al unei companii.  „Marea diferență o constituie faptul că tehnologia chiar merge mână în mână cu practica managerială pentru a genera decizii corecte”, spune Marco Iansiti, profesor la Harvard Business School.

Studiul a constatat că:

Transformarea digitală și adoptarea unei strategii privind exploatarea datelor schimbă în mod direct felul în care o companie operează, adoptă decizii și poate modifica modelul de business și potențialul companiei către succes și dezvoltare.

Prin adoptarea digitalizării, integrarea unei strategii de date și de „intelligence” în procesele de business, o companie își poate schimba traiectoria de afaceri. Aplicând o viziune digitalizată companiile pot identifica noi oportunități în piață și pot deveni cele care iniţiaza trendurile disruptive. Prin noile modele de business companiile dobândesc valoare, se diferențiază de competitori și crează o experiență îmbunătățită pentru client, prin intermediul strategiilor digitale și de date, care dincolo de un act de eficiență devin un act de strategie.

Studiul a constatat că:

Astăzi transformarea afacerilor este inevitabilă datorită proliferării software-ului, tehnologiei cloud și a datelor. Odată ce o organizație adoptă digitalizarea, traiectoria performanței acesteia devine exponențială și accelerată, astfel încât devine extrem de dificil pentru companiile depășite să recâștige teren.

Pentru companiile a căror transformare digitală este în faza de debut, vestea bună este că nu trebuie să dezvolte tehnologia și platformele de date pe cont propriu. Acestea pot apela la resursele, platformele și serviciile de date disponibile deja în cloud, la un cost minim și cu un ritm mult mai rapid de implementare, îmbunătățindu-și astfel propria traiectorie .

Barb Edson, Manager General Data Analytics and Internet of Things (IoT) for the Cloud și Enterprise Product Marketing Team la Microsoft, spune că tehnologia de astăzi este destul de matură încât companiile să poată începe să vadă rezultate imediate. „Am văzut multe povești de succes ale unor companii care au aceleași caracteristici: sunt dispuse să facă încercări și să valideze concepte. Sunt dispuse să investească în parteneriate cu experți și să încerce noi tehnologii. Dorința de a încerca și  adopta, chiar începând cu puțin și urmărind unde se află adevăratul impact, duce către succes.

Există un set de pași inițiali pe care o organizație îi poate face în transformarea sa digitală, cât și în înțelegerea așteptărilor:

 

Despre studiu

Au fost supuse studiului 344 de companii mari din întreaga lume, studiul concentrându-se pe companii din limita superioară a pieței mijlocii, cu o medie de 6,000 de angajați și cu un profit de 3.4 miliarde $.

Au fost realizate interviuri însumând aproximativ 350 de ore, cu oameni în poziții decizionale de business și tehnologie.

Participanții au fost selectați din toate zonele geografice și din toate industriile, de la retail la asigurări la industrii producătoare. Keystone a abordat subiecte cheie precum investițiile în tehnologie și abordarea datelor în organizație, și a cercetat performanța reală de afaceri în vânzări și marketing, inginerie, operațiuni, financiar și alte funcții esențiale de afaceri.


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel