Data actualizării:
Data publicării:

STUDIU. Generația Net ia în serios îngrijirea personală, dar nu-și protejează sănătatea

Autor: Ema Apostu | Categorie: Stiri
WhatsApp

Un studiu realizat recent de Sanofi a arătat că trei sferturi dintre consumatorii Generației Net (cei născuți între 1981 și 1996) declară că își mențin un nivel bun al sănătății prin autoîngrijire, însă jumătate dintre profesioniștii din domeniul sănătății nu sunt de acord cu acest lucru, sugerând ca principală cauză lipsa informațiilor de calitate.

București, 24 iulie 2019. Sanofi a publicat astăzi, cu ocazia Zilei Internaționale a Îngrijirii Personale, un raport nou intitulat: "Be Your Best 2019 – Empowering the Net Generation to Make the Most of Self-Care" (Fii cea mai bună versiune a ta în 2019 – Sprijinirea Generației Net să utilizeze cât mai eficient soluțiile de îngrijire personală), care aduce noi răspunsuri legate de percepțiile și practicile de autoîngrijire ale acestei generații de consumatori și ale profesioniștilor din domeniul sănătății (medici generaliști și farmaciști) din opt țări ale lumii.

Alan Main, Executive Vice President, Head of Sanofi Consumer Healthcare, a declarat: „Raportul dezvăluie faptul că, deși bine intenționați, consumatorii din Generația Net nu reușesc întotdeauna să facă cele mai bune alegeri pentru a-și menține starea generală de sănătate. În contextul unei societăți guvernate de accesul facil la informații, vocile autorizate nu reușesc întotdeauna să se facă auzite. Este atât răspunderea autorităților, cât și a industriei farmaceutice să răspundă nevoii acestor consumatori de a beneficia de informații care să îi ajute să aibă o viață mai sănătoasă și împlinită".

Persoanele care fac parte din Generația Net au încredere în capacitatea lor de autoîngrijire – trei sferturi dintre cei incluși în sondaj au declarat că sunt încrezători că se mențin sănătoși prin autoîngrijire. Majoritatea abordează problema îngrijirii personale cu seriozitate, 43% dintre ei căutând informații în acest sens cel puțin o dată pe săptămână. Astfel, compară și aleg produse ce răspund nevoilor personale chiar înainte de a păși într-o farmacie. 

"Îngrijorări inutile"

Nativi în era digitalului, consumatorii din Generația Net consideră internetul ca fiind cea mai importantă sursă de informații despre îngrijire personală, chiar mai importantă decât recomandarea profesioniștilor din domeniul sănătății. Însă 59% dintre profesioniștii din domeniul sănătății, cred dimpotrivă, că reprezentanții acestei generații nu fac destul pentru a se îngriji, în ciuda informațiilor care le sunt la îndemână. De asemenea, aceștia declară că încrederea în informațiile online ar putea provoca, în mod paradoxal, îngrijorări inutile acestei generații.

Totodată, doar o treime dintre cei intervievați se simt bine informați privind opțiunile de îngrijire personală disponibile prin intermediul serviciilor de sănătate, în regiunea lor.

Alan Main a continuat: "Este necesar ca toți actorii din domeniul sănătății să ia atitudine și să asculte această generație de două miliarde de consumatori. Dacă am reuși să creăm în parteneriat cu toți actorii implicați un mediu propice recunoașterii valorii autoîngrijirii, adaptării politicilor și normelor din domeniu și utilizării responsabile a datelor integrate, valorificând această putere incredibilă pentru a îmbunătăți sănătatea, atunci am putea transforma cu adevărat ecosistemul sanitar."

"Noi presiuni cotidiene"

Iulia Roșian, Consumer Healthcare General Manager, Sanofi Romania & Moldova, a declarat: "Generația Net se confruntă cu noi presiuni cotidiene precum nesiguranța locului de muncă, responsabilități financiare în creștere, cărora li se adaugă creșterea puterii de influență a rețelelor de socializare. De aceea nu este o surpriză că menținerea și gestionarea propriei stări de sănătate devine din ce în ce mai importantă pentru această generație. Totuși, același raport arată că ei nu fac întotdeauna alegerile corecte când vine vorba de autoîngrijire, deși au acces la mai multe informații decât oricare dintre generațiile anterioare.

De aici și nevoia din ce în ce mai mare a educării, maturizării și responsabilizării consumatorului în privința gestionării propriei sănătăți. Beneficiul maxim al autoîngrijirii poate fi atins doar dacă avem un consumator informat, care are capacitatea să distingă între situațiile în care își poate autogestiona starea de sănătate și cele în care este necesară recomandarea unui medic sau farmacist. Este un deziderat pe care încercăm să îl atingem prin campania educațională "Despre sănătate, cu responsabilitate", derulată de Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI), în care Sanofi este membru activ."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel