"Am recuperat intarzierile si am reusit sa aducem acest proiect de la 13% la 90%. Vorbim despre prima etapa, care presupune realizarea podului hobanat peste soseaua Virtutii.L-am asigurat pe constructor, caruia i-am solicitat sa aloce toate resursele pentru accelerarea lucrarilor ca sa putem profita de tot timpul pe care il mai avem la dispozitie pana la iarna, ca fondurile pentru finalizarea acestui proiect sunt rezervate in buget, astfel incat acest obiectiv de investitii atat de important pentru fluidizarea traficului in Capitala sa fie finalizat cat mai rapid", anunţă Gabriela Firea.
In prezent, se lucreaza la tensionarea hobanelor, la relocarea conductelor Elcen pentru apa industriala. Dupa relocarea acestor conducte, pe amplasamentul eliberat va incepe constructia unui stalp de sustinere pentru tablierul care va fi amplasat peste soseaua Virtutii. S-au deviat toate retelele de medie si joasa tensiune, s-a mutat punctul Trafo, iar pe amplasamentele eliberate se lucreaza atat la platforme cat si la rampe de urcare si coborare de pe pod.
Valoare totală a proiectului este de 128 milioane euro
Primăria Capitalei reaminteşte faptul ca, "atunci cand a fost proiectat acest obiectiv de investitii, s-a dorit un culoar de expropriere care sa duca pana la Soseaua de Centura si autostrada A1, dar acest culoar nu a fost rezervat pentru executia lucrarii, ceea ce a dat posibilitatea primariilor de sector sa elibere autorizatii de construire in aceasta zona si, astfel, in urma construirii unor imobile pe amplasament, s-a ajuns la un numar de aproximativ 200 de cladiri care ar trebui demolate ca urmare a exproprierilor.
In consecinta, Primaria Capitalei a solicitat proiectantului sa vina cu o solutie pentru un culoar de expropriere care sa permita continuarea proiectului pana la autostrada, dar cu o interventie minima in zona construita.
Proiectantul a inaintat catre PMB o noua propunere de culoar, minim invaziv, prin care se propune exproprierea unui numar de maxim 20 de imobile, adica o reducere la 10% a numarului necesar de imobile care ar fi trebuit demolate, dar si o reducere semnificativa a costurilor necesare continuarii proiectului".
Se estimeaza ca noul culoar de exproprieri si sumele pentru despagubiri vor fi suspuse aprobarii CGMB anul viitor.
De asemenea, actuala administratie a comandat un studiu de trafic, astfel incat Nodul Rutier Virtutii sa nu ramana doar un proiect pe hartie. Din acest studiu a reiesit necesitatea construirii unui sens giratoriu, care va prelua traficul desfasurat pe pasaj. Odata ce podul hobanat va fi finalizat, se va construi si sensul giratoriu.
Date despre proiect
Penetraţia Splaiul Independentei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va incepe la intersectia Splaiul Independentei cu Sos. Virtuţii si se va termina pe A1, la Podul Ciorogarla.
Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens si va fi mărginită in anumite zone de străzi colectoare a traficului zonal. Vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei, la intersectia Penetratia A1 – Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.
Prin realizarea acestei penetraţii se va obţine o intrare mai facilă in Bucureşti dinspre autostrada Bucureşti - Piteşti, dar şi o redistribuire a traficului în importantele noduri de circulaţie propuse a se realiza prin pasaj denivelate. Totodată se urmăreşte atragerea fluxurilor de circulatie, accesibilitatea la Autostrada A1 si din autostrada la centrul capitalei, costuri scăzute de transport, accesul la servicii, siguranţa traficului, susţinerea dezvoltării locale si impactul scăzut al emisiilor din trafic.
Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafaţa drum 128.980 mp, lungime poduri şi rampe 3.560 m
Proiectul a fost împărţit pe trei tronsoane:
- Tronsonul I – km 0 ( Splaiul Independenţei) – Şos. Virtuţii
- Tronsonul II - Şos. Virtuţii – Şos. de Centură
- Tronsonul III - Şos. De Centură – Autostrada A1
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- SUA încetează furnizarea de rachete Patriot către Ucraina: Spania și Japonia intervin
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Florin Piersic a fost operat de urgență. Medicii i-au descoperit o infecție la genunchi
- Programul Casa Verde Fotovoltaice, deblocat. Laurențiu Neculaescu (AFM): Documentul care e obligatoriu la decontare / video
- Ce este „Slow living”-ul și cum poate redefini calitatea vieții în era modernă
- Rabla Clasic și Rabla Plus. Neculaescu (AFM): Banii pentru mașini clasice, în scădere / Cât primești dacă îți cumperi o mașină electrică
- Traian Băsescu - Marian Vanghelie, ceartă în direct! ”Vedeți ce spuneți că eu am înregistrări”/ ”O să iasă la lumină”. Fostul președinte a închis telefonul
- Vești bune din Austria: Partidul Poporului, ÖVP, blocat pe locul al treilea. Nehammer nu va mai fi premier
- Firmele chineze se retrag "în subteran" în privința plăților către Rusia. Băncile nu mai au încredere - Reuters