"Storytelling - Metoda Povestitorul". Ghidul este potrivit în educație, marketing, discurs politic și chiar și avocatură sau la angajare
Data publicării:
Autor: Andrada Oana
WhatsApp
Foto ilustrativ de Shawn Reza de la Pexels
Foto ilustrativ de Shawn Reza de la Pexels
La editura Panta Rei din Bacău a apărut, recent, cartea "Storytelling - Metoda Povestitorul", semnată de Sînică Vrânceanu și Radu Bogdan Ghelu. 

Cartea "Storytelling - Metoda Povestitorul", apărută la editura Panta Rhei din Bacău, este un ghid de storytelling pentru tineri, dar se apropie, prin dimensiune, de ideea de tratat despre storytelling. 

Storytellingul înseamnă transfer de experiență. Oamenii sunt interesați de povești tocmai pentru că vor să achiziționeze experiență din faptele altora, să o internalizeze.

Ce face omul, intuitiv, atunci când în mediu apare o schimbare? Caută o soluție ținând seamă de experiențele din trecut. Și astfel, dacă situația este identică cu alta pe care a mai trăit-o, ajunge să rezolve problema aplicând aceeași soluție. Dacă cea prezentă e doar asemănătoare cu cea din trecut, deci nu identică, iar el aplică aceeași soluție, rezultatul e... eșecul. 

Pentru a sesiza diferența dintre prezent și trecut, în cazul de față, omul are nevoie de atenție voluntară concentrată asupra problemei și de exercițiul rațiunii. Și va trece printr-un moment de înaltă încărcătură emoțională. Același moment determină internalizarea întâmplării și transformarea ei în experiență nouă.

Cu fiecare nouă experiență, omul își face un "upgrade". De asta e important storytellingul. Achiziționând și experiența altuia, ascultătorul are mai multe șanse să supraviețuiască schimbărilor din mediu. 

Ca proces, storytellingul se desfășoară concomitent în trei planuri: cauzal, emoțional și moral. În vreme ce planul cauzal e constituit de faptele din poveste, cel emoțional reprezintă ceea ce a simțit povestitorul când a trăit experiența, iar planul moral reprezintă transformarea pe care experiența a săvârșit-o în povestitor.

Scopul este de a construi, în mintea ascultătorului, o anumită înțelegere

Prin metoda prezentată de Sînică Vrânceanu și Radu Bogdan Ghelu se fixează ideea că trebuie să știm de la început la ce epifanie, adică la ce înțelegere vrem să-l ducem pe ascultător. 

Din perspectiva storytellingului științific, construirea unei povești are scopul de a construi, în mintea ascultătorului, o anumită înțelegere. 

Sînică Vrânceanu și Radu Bogdan Ghelu au sintetizat, din toate lucrările cercetate,  elementele de structură ale poveștii și anume: cadrul poveștii; personajele, lumea poveștii; conflictul și firul narativ.

Metoda despre care se face vorbire este gândită pentru domeniile unde se dorește fixarea în mintea auditorului a unei anumite înțelegeri. Așadar, ea este potrivită pentru educație, marketing, discurs politic, pledoaria finală a avocaților și chiar și la angajare.

Ghidul de storytelling complet este disponibil gratuit în format .pdf la adresa https://www.povestitorul.ro/

Ghidul există și în varianta de carte tipărită.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel