Stea văzută de neanderthalieni acum 70.000, poate SCHIMBA cursul istoriei
Autor: DCNews Team
În urmă cu 70.000 de ani, neanderthalienii au putut vedea pe cer o stea de mici dimensiuni, care a trecut prin dreptul sistemului nostru solar.

Sau cel puțin asta susţin autorii studiului "The Closest Known Flyby of a Star to the Solar System", publicat în revista "The Astrophysical Journal Letters", potrivit theregister.co.uk.

Corpul ceresc este cunoscut drept Steaua lui Scholz, un sistem binar compus dintr-o stea roşie şi una maronie de mici dimensiuni, observate pentru prima oară în 2013. Profesorul de fizică şi astronomie din cadrul Universităţii din Rochester şi totodată autorul studiului, Eric Mamajek, s-a declarat intrigat de traiectoria neobişnuită a stelei, care prezintă "o tangentă foarte lentă, de-a lungul cerului", în timp ce măsurătorile vitezei radiale... arată că steaua se îndepărtează de sistemul solar cu o viteză considerabilă".

Combinaţia fizică reprezintă o ciudăţenie ştiinţifică, astfel încât co-autorii studiului au calculat 10.000 de traiectorii ale stelei roşii, iar în 98% din cazuri, astrul s-a apropiat de Norul lui Oort . Deplasarea stelei prin Nor reprezintă un element demn de analizat şi cercetătorii cred că o parte a spaţiului este populată de corpuri spaţiale, care într-o zi se vor integra în gravitaţia Soarelui, devenind comete.