STB, premiată pentru implementarea serviciilor digitale de plată în mijloacele de transport în comun
Autor: Andrei Itu | Publicat pe: 31 mai 2022, 08:52
WhatsApp
Societatea de Transport Bucureşti (STB) a fost desemnată câştigătoare la secţiunea 'Adopţie Plăţi Electronice - Implementarea Anului' la cea de-a XXI-a ediţie a Galei NOCASH, un eveniment al industriei serviciilor financiare şi de plăţi din România, care se organizează în fiecare primăvară începând cu anul 2002. 

Potrivit unui comunicat al STB, societatea a demarat la finalul anului 2021 procedura de achiziţie a serviciului de plată ce permite tuturor cetăţenilor să îşi achite rapid şi uşor călătoria, chiar dacă nu deţin un card de transport, indiferent de tipul de vehicul utilizat - tramvai, troleibuz sau autobuz.

'Până acum, plata cu cardul bancar era disponibilă doar în autobuzele noi Otokar şi Mercedes Hibrid. Odată cu digitalizarea serviciilor de plată, călătorii pot folosi cu uşurinţă, fără costuri suplimentare, dispozitive ca telefonul mobil sau smartwatch-urile asociate unui card bancar pentru a achita călătoria direct la validatorul din vehicul, fără grija unui card de transport sau deplasarea la un centru de vânzare. Un alt avantaj al acestei soluţii este acela că validatoarele permit atât plata cu cardul bancar, cât şi plata cu cardul de transport', a declarat Adrian Criţ, directorul general al STB S.A.

În cadrul Galei se acordă premiile de excelenţă pe baza activităţii din anul anterior, fiind nominalizate cele mai relevante lansări şi decizii de business din piaţă.

'Pentru a surprinde dinamica pieţei de profil, care înregistrează o efervescenţă fără precedent, în acest an organizatorii au introdus o serie de categorii noi. Votul aparţine unui juriu reprezentativ pentru industria de plăţi, fiind format din peste 100 de persoane, experţi NOCASH:

directori departamente carduri sau canale alternative ale emitenţilor, reprezentanţi ai schemelor de plată, procesatorilor de card, furnizorilor de infrastructură, şi, nu în ultimul rând, ai autorităţilor de autorizare, reglementare şi supraveghere', se menţionează în comunicatul STB.

Operatorul de transport din Bucureşti anunţa pe 25 mai că a început procesul de montare a validatoarelor smart pentru plata călătoriei în ultimele 700 de vehicule ale STB SA care nu deţin în momentul de faţă tehnologia plăţii cu cardul bancar. Până la acea dată, validatoare de acest tip erau disponibile doar în 66 de tramvaie, 400 de autobuze Otokar şi 130 de autobuze Mercedes Hibrid.

Citește și - STB: Peste 150 de angajaţi sunt implicaţi, zilnic, în acţiuni de spălare şi dezinfectare a vehiculelor de transport în comun

Peste 150 de angajaţi ai Societăţii de Transport Bucureşti (STB) sunt implicaţi, zilnic, în acţiuni de spălare şi dezinfectare a vehiculelor de transport în comun, folosind circa 5.000 de litri de detergent pentru tot parcul circulant, însă curăţenia se păstrează doar un interval scăzut de timp, conform unui comunicat de presă.

Precizarea vine la câteva ore după ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că, în urma unor controale derulate luni dimineaţa, au fost scoase temporar din circulaţie peste 80 dintre vehiculele STB.

'După aspectele constatate de către comisarii ANPC cu ocazia controlului anterior, efectuat în autobazele şi depourile STB S.A. în luna martie, şi ca urmare a numeroaselor solicitări venite din partea publicului călător, s-a luat măsura intensificării acţiunilor de igienizare a mijloacelor de transport, astfel încât călătorii să beneficieze de vehicule curate şi condiţii de transport civilizate.'

'Totodată, pentru asigurarea transparenţei şi monitorizarea activităţii de igienizare a vehiculelor utilizate în prestarea serviciului de transport public, s-a dispus afişarea în interiorul cabinei conducătorului de vehicul, cu vizibilitate spre salonul călătorilor, a graficului zilnic de curăţenie, în care sunt precizate operaţiunile efectuate de personalul desemnat înainte de ieşirea în traseu. După igienizare, fiecare vehicul este verificat de un reprezentant al conducerii unităţii, iar completarea graficului se realizează atât de către operatorul de curăţenie, cât şi de persoana responsabilă pentru verificare', precizează STB.

Potrivit sursei citate, cu toate că peste 150 de angajaţi sunt implicaţi zilnic în acţiuni de spălare şi dezinfectare, folosind circa 5.000 de litri de detergent pentru tot parcul circulant, curăţenia se păstrează din păcate doar un interval scăzut de timp.

'Tocmai de aceea facem în permanenţă apel la călători să dea dovadă de spirit civic, să respecte eforturile angajaţilor STB şi să menţină curăţenia atât în vehicule, cât şi în staţii. Aşa cum am precizat şi după controalele efectuate anterior de ANPC, aceste acţiuni desfăşurate în unităţile noastre de exploatare pot avea un rol pozitiv pentru STB S.A., pentru că scot în evidenţă probleme pe care noi le-am sesizat anterior şi, astfel, am putut lua măsuri concrete acolo unde cetăţenii au sesizat probleme, astfel încât calitatea serviciilor a fost îmbunătăţită', subliniază sursa citată.

În ceea ce priveşte accesibilitatea la urcare/coborâre pentru persoanele cu dizabilităţi, o altă problemă pe care reprezentanţii ANPC au identificat-o chiar de la primul control, reprezentanţii STB precizează că problema este mai complexă, având în vedere structura actuală a parcului circulant, care cuprinde şi mijloace de transport de generaţie mai veche, ce nu au fost dotate din fabricaţie cu astfel de facilităţi (rampe de acces). Vezi articolul inițial aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?