Starea de alertă, modificări ale legii adoptate de Guvern prin OUG
Data publicării:
Autor: Crişan Andreescu
WhatsApp
Foto: Facebook Poliția Română
Foto: Facebook Poliția Română
Guvernul a emis, joi, o ordonanță de urgență, prin care a modificat mai multe acte normative, astfel încât Legea privind starea de alertă să se aplice începând din 15 mai, imediat după încheierea stării de urgență.

În primul rând, prin OUG 68/2020 s-a stabilit înființarea Departamentului pentru Situații de Urgență, în subordinea Ministerului Apărării. Structura operațională și fără personalitate juridică, va avea următoarele atribuții:

„a) coordonare integrată, cu caracter permanent, la nivel național, a activităților de protecție civilă, de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență, de asigurare a resurselor umane, materiale, financiare și de altă natură necesare restabilirii stării provizorii de normalitate, inclusiv de prim ajutor calificat și asistență medicală de urgență, în cadrul unităților și compartimentelor de primire a urgențelor, denumite în continuare UPU/CPU, precum și în cadrul structurilor SMURD și serviciilor publice de ambulanță, până la internarea în spital sau externarea din UPU/CPU;

b) elaborare, coordonare și evaluare metodologică a activității de formare profesională și de educație continuă în domeniul asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat, în colaborare cu structurile specializate ale Ministerului Sănătății și ale celorlalte instituții sau structuri cu atribuții în domeniu;
c) coordonare și evaluare metodologică a activității de formare profesională și de educație continuă în domeniul intervențiilor de salvare montană și în mediul subteran speologic, precum și a activităților de căutare-salvare canină în domeniul situațiilor de urgență, în colaborare cu structurile specializate cu atribuții în domeniu."

O altă modificare majoră adusă prin Ordonanța de urgență adoptată se referă la Comitetul Național pentru Situații de Urgență. Acestava funcționa va funcționa sub conducerea nemijlocită a Prim-ministrului în calitate de președinte și va avea 3 vicepreședinți: ministrul afacerilor interne, ministrul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației și secretarul de stat, șef al DSU.

De asemenea, se stabiliește și perioada pentru care poate fi instituită starea de alertă.

„Starea de alertă se declară la nivel local, al municipiului București, județean sau național, atunci când analiza factorilor de risc indică necesitatea amplificării răspunsului la o situație de urgență, pentru o perioadă limitată de timp, care nu poate fi mai mare de 30 de zile.
(2) Stare de alertă poate fi prelungită ori de câte ori analiza factorilor de risc indică necesitatea menținerii răspunsului amplificat pentru o perioadă de timp suplimentară, care nu poate fi mai mare de 30 de zile", potrivit OUG de joi.

România iese, din 15 mai, din starea de urgență. Legea privind starea de alertă intră în vigoare din 18 mai, motiv pentru care a fost necesară acoperirea normelor legislative pentru intervalul 15-18 mai, potrivit Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel