Data publicării:
Starbucks spune că va închide 16 magazine din SUA din preocupare pentru siguranța angajaților
Executivii spun că magazinele gigantului de cafea nu au fost imune la problemele legate de sănătatea mintală și consumul de droguri.
Starbucks va închide 16 magazine din SUA până la sfârșitul lunii iulie, invocând preocupări de siguranță și comportament perturbator în locații din Los Angeles, Seattle și alte orașe mari.
Se vor închide șase magazine în Seattle, șase în LA, două în Portland, unul în Philadelphia și unul în Washington DC, a confirmat un purtător de cuvânt al Starbucks.
Într-o scrisoare către angajați publicată luni, Debbie Stroud și Denise Nelson, vicepreședinți seniori ai operațiunilor americane la Starbucks, au declarat că compania acordă prioritate ”creării unui al treilea loc sigur, primitor și amabil”.
Directorii au spus că magazinele gigantului de cafea nu sunt imune la problemele legate de sănătatea mintală și consumul de droguri.
Anunțând închiderile planificate, Starbucks a spus că ar putea face și ajustări în magazine pentru a asigura siguranța angajaților. Astfel de măsuri ar putea include schimbarea aspectului mobilierului, a orelor de funcționare și a personalului, precum și instalarea de senzori sau alarme de ocupare a băii.
Anunțul de închidere vine în timp ce o campanie de organizare a sindicatului Starbucks care a început în Buffalo, New York, se răspândește în alte state și orașe.
La începutul acestei luni, Starbucks a anunțat că va închide un magazin din Ithaca, New York, la câteva săptămâni după ce lucrătorii săi au votat pentru sindicalizare.
Compania a fost acuzată de practici neloiale de muncă ca răspuns la sindicalizare. Starbucks a numit acuzațiile ”false”
Aproximativ 300 de magazine s-au pronunțat pentru alegeri sindicale de la primul magazin din SUA sindicalizat în decembrie. În ciuda opoziției companiei față de eforturile de sindicalizare, peste 100 de magazine au câștigat alegerile până acum, potrivit The Guardian.
Două dintre magazinele care se vor închide acum sunt deja sindicalizate. Starbucks a spus că decizia de a închide nu are legătură cu eforturile de sindicalizare.
”Este clar pentru oricine a lucrat la Starbucks că compania nu acordă prioritate siguranței noastre până când nu se cuvine”, se arată într-o declarație a lucrătorilor care organizează magazinul din Portland. ”Nu vor face modificări operațiunilor de depozit decât după ce vom depune pentru alegerile sindicale.”
La cererea unui sindicat recunoscut, Starbucks ar trebui să se negocieze asupra efectelor închiderii magazinului, a declarat Robert Fetter, avocat de muncă al firmei de avocatură Miller Cohen.
”Nu trebuie să negocieze dacă să o închidă, dar trebuie să negocieze efectele închiderii asupra angajaților”, a spus Fetter.
Un magazin sindicalizat din Seattle a fixat o scrisoare pe vitrina sa, în care își exprimă nemulțumirea față de planul de închidere a magazinului.
”Credem că este jignitor să pretindem că le pasă de sănătatea noastră mentală și fizică, apoi amenințăm siguranța financiară a fiecărui lucrător din această locație”, se spune în scrisoare.
Citește și:
Skittles ”improprii pentru consumul uman”. Mars a ascuns consumatorilor informații despre ingredientul toxic
Jenile Thames, un rezident din San Leandro, a intentat proces împotriva Mars Inc, compania de cofetărie care produce Skittles, solicitând statutul de acțiune colectivă și susținând că persoanele care consumă Skittles ”sunt la un risc crescut de a avea o serie de efecte asupra sănătății care decurge din genotoxicitate, adică din capacitatea unei substanțe chimice de a schimba ADN-ul”, scrie The Guardian.
Procesul civil susține că Mars știa de mult despre presupusele riscuri asociate cu această substanță chimică și, în februarie 2016, a promis public că va elimina treptat dioxidul de titan. După ce Franța a interzis dioxidul de titan în 2019, Mars a spus că va respecta această reglementare, arată actele instanței.
”În mod incredibil, pârâtul a susținut chiar că ” toate culorile artificiale nu prezintă riscuri cunoscute pentru sănătatea sau siguranța umană”, a mai spus procesul lui Thames. ”Făcând acest lucru, pârâtul a ascuns consumatorilor informații materiale pe care le cunoștea”, a mai declarat acesta.
Thames susține că Mars încă mai vinde bomboane în SUA care conțin dioxid de titan ca aditiv și ”nu reușește să informeze consumatorii cu privire la implicațiile consumului de toxină”. Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News