Data publicării:

Soluția pentru profesori mai buni în România. Prof. Pânișoară, comparaţie cu şcoala de şoferi

Autor: Alexandru Negrici | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @gpointstudio
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @gpointstudio

Prof. univ. dr. Ovidiu Pânișoară, director al Departamentului de Formare a Profesorilor din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București a prezentat soluția pentru o formare mai bună a profesorilor din România.

„S-a spus că nu e suficientă practică, că nu e suficientă informație psiho-pedagogică sau metodică. Toate aceste lucruri sunt sub un anumit semn al întrebării, pentru că sistemul de formare este precum școala de șoferi. La școala de șoferi tu ești învățat, dar nu ai timp suficient, tot în stradă vei acumula mai multe cunoștințe. E nevoie ca după universități oamenii să fie ajutați, sprijiniți, mentorați, pentru ce se întâmplă la clasă. Dar ei sunt aruncați în gura lupului. De aceea mulți studenți buni care își doresc să fie profesori pleacă din sistem.

Cineva trebuie să îi ia și să aibă grijă în primii trei ani de ei. Italia a făcut cercetări și a ajuns la concluzia că, în 3 ani de zile, ori rămâi de tot, ori pleci. Au nevoie de mentori pentru atunci când vor ajunge la clasă”, a declarat prof. univ. dr. Ovidiu Pânișoară, director al Departamentului de Formare a Profesorilor din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, la emisiunea DC Edu.

Un procent semnificativ din cadrele didactice din România a participat la programe de formare continuă, conform datelor din Raportul privind starea învățământului preuniversitar 2021-2022, publicat de Ministerul Educației. Mai exact, 42% dintre profesori au fost incluși în astfel de cursuri desfășurate prin intermediul Caselor Corpului Didactic (CCD), însumând 90.200 de cadre didactice dintr-un total de 210.317, care au luat parte la aceste programe de perfecționare.

Programele de formare continuă oferite au abordat o gamă variată de teme esențiale pentru educația modernă. Printre acestea se numără:

Această diversitate de subiecte reflectă preocuparea pentru creșterea competențelor profesorilor într-o societate în continuă schimbare, unde provocările educaționale și sociale devin tot mai complexe.

Rolul Caselor Corpului Didactic în acest proces este esențial. Conform articolului 244 din Legea Educației Naționale, aceste instituții reprezintă centre de resurse pentru formarea profesională și personală a angajaților din sistemul de învățământ preuniversitar. Scopul lor este de a promova inovația și reforma în educație, asigurând un cadru pentru dezvoltarea personală și profesională a cadrelor didactice, în conformitate cu standardele profesionale și strategiile naționale în domeniul educației.

Misiunea Caselor Corpului Didactic, stipulată în Regulamentul din 2011, subliniază rolul lor crucial în dezvoltarea continuă a personalului didactic și în adaptarea acestora la cerințele sistemului educațional modern.

În conformitate cu Legea Educației Naționale nr. 1/2011, formarea continuă reprezintă atât un drept, cât și o obligație pentru personalul didactic, de conducere, de îndrumare și de control. Aceștia trebuie să participe periodic la programe de formare continuă, acumulând minim 90 de credite profesionale transferabile în fiecare interval de cinci ani de la promovarea examenului de definitivat. Aceste stagii de formare sunt esențiale pentru promovarea în carieră și obținerea gradelor didactice II și I.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel