Șoferii, tot mai periculoși pe șoselele României
Românii au devenit în ultimii ani tot mai indisciplinați pe căile rutiere atât din țară, cât și din Europa. Potrivit unei analize realizate de Econtext și publicate astăzi infracțiunile șoferilor pe străzile României au crescut galopant în ultimii ani și de peste patru ori în ultimii douăzeci de ani. Factorii responsabili de această creștere sunt multiplii, însă de cele mai multe ori condusul sub influența alcoolului, condusul fără permis sau fuga de la locul accidentului sunt cele mai dese infracțiuni.
Econtext a realizat un studiu din care reiese că șoferii din România au devenit în ultimii ani tot mai refractari față de legislația țării în timpul circulației pe drumurile publice, ceea ce a determinat creșterea constantă a numărului de infracțiuni în multe domenii juridice.
Printre cele mai multe abateri de la normele legale privind circulația pe drumurile publice prevăzute în nou Codul Penal (articolele 338 – 345) se numără: punerea în circulație sau conducerea unui vehicul neînmatriculat, conducerea unui vehicul fără permis de conducere, conducerea unui vehicul sub influența alcoolului, părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ștergerea urmelor acestuia, refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice, împiedicarea sau îngreunarea circulației pe drumurile publice, efectuarea de lucrări neautorizate în zona drumului public, etc.
Accidentele nu sunt incluse în acest capitol, ele fiind cuantificate separat. Este vorba strict de infracțiuni, dar multe dintre ele conduc la accidente! Ceea ce înseamnă că un avans al infracțiunilor generează și un avans al accidentelor.
Potrivit datelor cuantificate de Econtext, șoferii din România au devenit tot mai neatenți și mai periculoși, numărul infracțiunilor rutiere ajungând la cote maxime în 2010.
În 1990, numărul total al infracțiunilor s-a situat la 2.841, pentru a urca până la 11.938 de infracțiuni în 2010. O creștere de peste patru ori!
Numărul infracțiunilor auto a urcat din 1990 și până în anii 1996 – 1997, după care a reintrat pe o pantă descendentă. Până în anii 2001 – 2002, când a reînceput să crească. În schimb, avansul automobilelor a fost constant, de creștere în fiecare an.
Dar iată cum a evoluat numărul infracțiunilor rutiere în ultimii douăzeci de ani:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News