Data actualizării:
Data publicării:

Şoferi români de camion, duşi în Belgia cu avionul să lucreze pe salarii româneşti: "Acest lucru nu este legal. Trebuie plătiţi în condiţii belgiene"

Autor: Ema Apostu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (UHGO)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (UHGO)

În luna ianuarie, patronul unei companii de transport, a doua cea mai mare din Belgia, a fost condamnat pentru dumping social. 

Victimele au fost 1.100 de şoferi est-europeni, dintre care mulţi din România. Condamnarea a inclus o pedeapsă de 18 luni închisoare cu suspendare, precum şi o amendă de 4,8 milioane de euro, din care a trebuit să achite 200.000 de euro. În cazul recidivei în următorii trei ani, patronul companiei trebuie să achite 4,6 milioane de euro.

Înainte de acest proces, Roland Jost, patronul companiei, a scăpat de procedurile judiciare pentru fraudă socială datorită unei înţelegeri de 30 de milioane de euro cu instanţele.

Şoferi români, plătiţi "româneşte" în Belgia

La începutul acestei săptămâni, consilierul municipal (Vert Ardent) Pierre Eyben a publicat pe Twitter un orar de şase zboruri private între Liège şi Bucureşti, repartizate între 12 martie şi 21 mai. "Muncitorii români ai grupului Jost sunt transportaţi în prezent la fiecare 15 zile cu avionul pe Aeroportul Liege! Practicile acestui grup (salariile deplorabile şi dumpingul social) al cărui şef a fost deja condamnat sunt din păcate cunoscute", a scris Eyben.

Aceste acuzaţii le aduce şi sindicatul CSC Transcom. Prezentând documente justificative, sindicatul a depus plângere la procurorul de muncă şi aşteaptă.

"Jost continuă să aducă muncitori străini în special de la filiala lor din România şi nu se întâmplă nimic. Şoferii sosesc şi sunt apoi expediaţi cu autocarele Keolis de pe aeroportul din Liège, dar şi de pe cele din Eindhoven, Charleroi şi Maastricht. În urmă cu câteva luni, cea mai mare parte venea de la acesta din urmă", asigură Roberto Parillo, director general al CSS Transcom şi preşedinte al Federaţiei Europene a Muncitorilor din Transporturi (ETF), scrie Rador, citând ziarulromanesc.de.

"Acest lucru nu este legal pentru că trebuie plătiţi în condiţii belgiene"

"Acest lucru nu este legal pentru că trebuie plătiţi în condiţii belgiene şi nu cu salariul românesc, care este doar în jur de 550 de euro pe lună, plus o diurnă de 70 până la 75 de euro care nu este supusă reţinerii la sursă". Un alt avantaj pentru angajator: din 2018, guvernul României a redus contribuţiile angajatorului la doar 2,25%.

Deşi sediul său este în Luxemburg, Jost Group îşi are baza în parcul industrial Hauts-Sarts din Herstal, de unde i-au fost confiscate camioane în 2019 în timpul procesului judiciar, scrie TodayinLiege.

Vezi și: Doi români s-au întors în România, după 17 ani în Elveția: Am lăsat salariile de sute de milioane lei şi ne-am întors să creştem păsări, animale și să lucrăm pământul

Șofer de camion, amendat cu peste 5.000.000 euro şi condamnat la închisoare. Ce transporta bărbatul

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel