Sistem naţional de interoperabilitate, implementat de ADR. Oprea: Acum ceva timp era SF. Cetăţeanul nu va mai fi nevoit să meargă la Taxe şi Impozite
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Octavian Oprea, preşedintele ADR, a anunţat pornirea sistemului naţional de interoperabilitate, ca prim pas în implementarea legii care interzice instituţiilor publice să mai ceară cetăţenilor copii după documente emise de stat. 

"La Autoritatea pentru Digitalizarea României lucrăm la un sistem care acum foarte mult timp era ceva de domeniul SF. Vorbim de sistemul naţional de interoperabilitate. Acest sistem naţional are ca principal scop tocmai punerea în aplicare proiectul de lege aprobat în Parlament, mai exact ca orice instituţie publică care prestează un serviciu public să nu mai solicite cetăţeanului un document sau o informaţie pe care o altă instituţie o deţine. 

Până să discutăm despre documente, aceste documente transportă nişte informaţii. Fiind în secolul în care informaţia este o resursă mai importantă decât aurul, instituţiile nu vor mai avea de copii, nici măcar în format electronic, ale unor documente, ci doar de confirmarea că ele se regăsesc într-o bază de date", a punctat Octavian Oprea în cadrul dezbaterii de Ziua Comerţului Electronic.

Certificatul de atestare fiscală, primul ales. Va fi implementat pentru Bucureşti în primă fază

"Iar pentru acest aspect o să pornim, o să dăm live acest sistem de interoperabilitate în săptămânile următoare cu fluxul care va permite instituţiilor să acceseze electronic certificatele de atestare fiscală pentru primăriile de sector din Bucureşti. E un scenariu pilot, vrem să vedem cum interacţionează funcţionarii, cetăţenii, pentru că va fi o interfaţă care va fi la dispoziţia cetăţeanului. Certificatul de atestare fiscală e solicitat cel mai mult de notari, iar anul trecut în România au fost emise peste 11 milioane de astfel de certificate. Tocmai din acest motiv am ales ca primul flux pe care îl digitalizăm cap coadă să fie cel al emiterii acestor certificate. 

Pentru municipiul Bucureşti, cel puţin, va fi operaţional până la final de an. În principiu, sistemul acesta va funcţiona precum ghiseul.ro. Ne dorim ca anul viitor să transportăm şi alte informaţii care sunt stocate în alte tipuri de documente", a declarat Octavian Oprea, preşedintele ADR. 

"Cetăţeanul nu va mai fi nevoit să meargă la Direcţia de Taxe şi Impozite pentru acel certificat de atestare fiscală", a mai spus Octavian Oprea când a fost întrebat care este principalul avantaj al cetăţenilor după ce va fi implementat acest sistem. . 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel