Data actualizării:
Data publicării:

Simularea Evaluării Naţionale 2024. Elevii care aparțin minorităţilor susţin proba de limba şi literatura maternă

Autor: Andrei Itu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @tzido
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @tzido

Elevii de clasa a VIII-a din partea minorităţilor naţionale vor susţine, miercuri, proba de limba şi literatura maternă din cadrul simulării Evaluării Naţionale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.

Lucrările vor fi evaluate digitalizat. Proba de miercuri, la fel ca în zilele anterioare, începe la ora 9,00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele.

Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8,30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore. Simularea are ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real, dar şi optimizarea rezultatelor obţinute de elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale.

Comunicarea rezultatelor se va face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor. Rezultatele vor fi comunicate pe 23 februarie. Notele la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog. Totuşi, în situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesaţi. 

Citește și -   Ce s-a întâmplat cu învățământul românesc după '89. Prof. Sorin Ivan: Performanța tristă a României / Cum s-a ajuns aici / Video

Prof. Sorin Ivan, decanul Universității „Titu Maiorescu” din București și directorul revistei Tribuna Învățământului, a fost invitat la DC News și DC News TV unde a vorbit despre problemele cu care se confruntă sistemul de învățământ din România. 

Prof. Sorin Ivan a vorbit, în exclusivitate pentru DC News și DC News TV, despre starea actuală a învățământului românesc subliniind faptul că după anul 1989 au început să apară schimbări în rău în acest domeniu. Potrivit acestuia, astăzi, educația nu mai reprezintă o prioritate pentru agenda publică. 

„Educația, astăzi, nu mai reprezintă capul de afiș al agendei publice. Nu intră între prioritățile publicului nostru, în atenția maselor de indivizi care astăzi formează o societate fragmentată, disipată, pe zone de interese. Clar, în lumea consumeristă în care trăim, în societatea aceasta hiper-pragmatizată, educația nu mai reprezintă un interes prioritar.

Cu toate acestea, noi, categoria preocupată de educație a acestei societăți, considerăm că educația trebuie să rămână o prioritate, ea este o prioritate nu numai că așa este declarată în legea educației.”, a spus prof. Sorin Ivan. 

Ce s-a întâmplat după 1989. Citiți continuarea aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel