Data publicării:
Serbia şi Ungaria au semnat acordul de construire a unui oleoduct pentru consolidarea securităţii lor energetice
Serbia şi Ungaria au semnat marţi un acord pentru construirea unei conducte petroliere cu o lungime de 128 de kilometri care va uni oraşul sârb Novi Sad de oraşul ungar Algyo, a anunţat Ministerul de Externe ungar, relatează agenţia EFE.
'Cu cât avem mai multe surse, rute şi colaborări, cu atât va spori securitatea energetică', a declarat ministrul ungar de externe Peter Szijjarto, care a participat la o reuniune a guvernelor sârb şi ungar. Construirea respectivului oleoduct este un proiect comun al companiei ungare MOL şi companiei sârbe Transnafta. Dar guvernele de la Belgrad şi Budapesta încă nu au precizat când va fi dată în exploatare această conductă.
De asemenea, societăţile de gaze din cele două ţări, compania sârbă Srbijagas şi cea ungară MVM, vor crea un consorţiu care va începe să funcţioneze din toamna acestui an. Atât Serbia cât şi Ungaria sunt foarte dependente de sursele de energie ruseşti şi ambele ţări menţin relaţii apropiate cu Moscova, notează Agerpres.
Citește și - Ungaria își face tunel feroviar pe sud Dunăre
Ungaria face tunel feroviar pe sub Dunăre, deși 280 de investiții sunt suspendare și umblă controverse și-n jurul acestuia.
A început procedura de emitere a autorizatiei de mediu pentru construcţia tunelului feroviar de sub Dunăre care va face legătura între Kelenföld (cartier din Budapesta, în sectorul XI) şi strada Mexic (Mexikói utca) şi care trece pe sub Gara de Sud, Piaţa Széll Kálmán şi Gara de Vest.
Prin urmare, cererea a fost depusă la sfârşitul lunii mai în baza împuternicirii Ministerului Construcţiilor şi Transporturilor şi în numele companiei Főmterv (una din cele mai mari companii de proiectare a infrastructurii) la Oficiul guvernamental al judeţului Pesta, însă abia pe 15 iunie a fost dată publicităţii, scrie Rador. Proiectele pot fi vizate de cei în cauză până pe 17 iulie.
Costul tunelului feroviar de sub Dunăre, prezentat ca Podul Lanţurilor al secolului XXI, precum şi a investiţiilor aferente, a este estimat la 1.300 de miliarde de forinţi, din care 221 de miliarde de forinţi ar costa construirea tunelului. Restul de bani ar fi reprezentat de Gara de Vest şi Gara Kelenföld, elementele căii ferate circulare interioare, baza de întreţinere şi şinele de cale ferată. Vezi știrea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News