Modificarea Legii administraţiei publice locale şi a statutului aleşilor locali, adoptată
Senatul a adoptat luni propunerea legislativă care vizează modificarea Legii administraţiei publice locale şi a statutului aleşilor locali, în scopul eliminării dificultăţilor pe care aceştia le întâlnesc în practică la validarea sau la desfăşurarea şedinţelor.
Propunerea legislativă privind modificarea şi completarea Legii 215/2001 a administraţiei publice locale şi a Legii 393/2004 privind statutul aleşilor locali, iniţiată de un grup de 46 de parlamentari PSD, a fost adoptată tacit de Camera Deputaţilor.
Conform textului legislativ amendat de Comisia juridică a Senatului, 'consilierii care nu se prezintă la şedinţă sau refuză să depună jurământul sunt consideraţi demisionaţi de drept. Prin excepţie, nu se consideră demisionare de drept cazurile de boală care necesită spitalizare sau fac imposibilă prezenţa, precum deplasările în străinătate în interes de serviciu ori evenimentele de forţă majoră'.
Un alt amendament stipulează că validarea mandatelor consilierilor locali se face în termen de zece zile (faţă de 20 de zile cât era prevăzut în forma iniţială a legii) de la data alegerilor locale de către judecătoria în raza căreia se află unitatea administrativ-teritorială, la sesizarea secretarului unităţii. Hotărârea primei instanţe este supusă apelului în termen de cinci zile de la pronunţare. Hotărârea definitivă se comunică consiliului local respectiv şi prefectului.
[citeste si]
Potrivit expunerii de motive, în practică au fost întâlnite diferite situaţii în care consiliul local/judeţean nu s-a putut constitui din cauza nevalidării mandatelor niciunui consilier sau a validării numărului insuficient de mandate pentru constituirea consiliului local/judeţean, legislaţia în vigoare permiţând amânarea pe o perioadă îndelungată a validării şi apoi a constituirii consiliului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News