'Preţurile vor creşte şi mai mult în următoarele 12 luni', deoarece producătorii de cipuri profită de avantajul oferit de deficitul de aprovizionare, a declarat Luca de Meo într-un interviu publicat joi în cotidianul spaniol 'Expansion'.
Potrivit lui Luca de Meo, preţurile au început deja să crească, în condiţiile în care producătorii auto se concentrează pe modelele mai scumpe din cauza lipsei de semiconductori. Pe lângă lipsa de semiconductori, preţul automobilelor este influenţat şi de creşterea cotaţiilor la oţel, gaze naturale, energie electrică, cupru şi aluminiu, a adăugat directorul Renault.
Luca de Meo a atras atenţia că există riscul ca Europa să îşi piardă competitivitatea în faţa Chinei dacă se vor face progrese mult prea rapide în domeniul automobilelor electrice
'Dacă Europa devine continentul cu cele mai multe automobile electrice, va deveni un teren de cucerit pentru chinezi. Ei sunt mai competitivi pe segmentul automobilelor electrice, decât pe segmentul automobilelor cu motoare pe combustie. Din acest motiv, dacă vom avea cele mai stricte reglementări în termeni de emisii poluante şi ne vom concentra pe automobilele pe baterie, chinezii se vor uita spre Europa în loc de SUA', susţine Luca de Meo în interviul pentru 'Expansion'.
Constructorii de automobile, forţaţi să reducă ritmul producţiei
În ultimele luni, constructorii de automobile din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori.
Odată cu revenirea cererii de consum, constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.
În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori.
Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture.
De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, notează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema