Guvernul României a depus pe data de 31 iulie, la sediul Comisiei Europene, dosarul de candidatură pentru relocarea, la București, a Agenției Europene pentru Medicamente.
Locația propusă de România se află în zona de nord a Bucureștiului, chiar în spatele stației de metrou Pipera. Agenția Europeană pentru Medicamente ar urma să fie găzduită de o clădire nouă, care va avea o suprafață de aproximativ 27.000 de metri pătrați, cu un centru de conferințe ce poate găzdui 720 de participanți și o infrastructură IT&C.
În teorie totul sună foarte bine, numai că traficul în zona Pipera a devenit unul de coșmar. Pentru traversarea întregii zone, bucureștenii trebuie să se înarmeze cu foarte multă răbdare, fiind nevoiți să petreacă în mașini chiar și două ore. Pe alocuri se staționează chiar și zeci de minute fără ca autoturismele să înainteze vreun metru. Pentru cei care ajung zilnic în zonă, cu autoturismul propriu, situația a devenit una de nesuportat, cu valori extrem de crescute ale traficului într-o perioadă în care elevii sunt în vacanță, iar foarte multe persoane se află în concediu. După perioada vacanțelor, traficul în zonă ar putea fi pur și simplu blocat. În acest condiții alegerea sediului pentru Agenția Europeană a Medicamentului în zona de nord a capitalei poate fi o greșeală. În cazul unei foarte probabile inspecții de la Bruxelles în zonă, România riscă să fie descalificată. Trebuie reamintit că în prezent, Agenția ce încă se află la Londra are 900 de angajați: renumiți medici și cercetători plătiți din bugetul Uniunii Europene, care nu pot fi rupți de restul Bucureștiului.
Ce a dus la situația traficului din Pipera
Situația pare una greu de înțeles, însă trebuie amintit și un aspect foarte important care a contribuit la creșterea numărului de mașini în România: eliminarea timbrului de mediu. Măsura a dus la creșterea cu câteva sute de mii a autoturismelor înmatriculate în țara noastră. Cele mai multe înmatriculări au avut loc în zona Bucureștiului, care trebuie să facă față unui număr crescut de autoturisme pe aceeași infrastructură rutieră. Din păcate, în Pipera, o zonă care nu stă foarte bine la capitolul bulevarde, lărgirea lor nu poate fi o soluție pentru că zonele sunt blocate de semafoare. Degajarea traficului ar putea avea loc doar în cazul construirii unor pasaje ceea ce ar mai putea dura câțiva ani. Construirea clădirii-gazdă ar putea fi cel mai ușor lucru în cazul candidaturii pentru Agenția Europeană a Medicamentului, însă traficul din zona Pipera poate compromite șansele României.
În rest, filmul de promovare lansat odată cu depunerea candidaturii arată foarte bine.
Vezi filmul de promovare a candidaturii României, AICI.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol