Secretul din meniurile de la restaurant, DEZVĂLUIT. Să fiți atenți când mergeți să comandați!
Crearea meniului de la restaurant este rezultatul unei gândiri aprofundate și a unor eforturi considerabile care, în final, vă influențează alegerile.
Poate că nu v-ați dat seama, dar meniul joacă un rol mult mai mare decât ați putea crede. Departe de a fi redus la o listă de feluri de mâncare cu prețurile aferente, meniurile sunt instrumente de marketing sofisticate care pot încuraja clienții să facă anumite alegeri. Acestea chiar influențează percepția noastră despre feluri de mâncare, dezvăluie BBC.
Modificările simple în ordinea elementelor din meniu sau a fontului cu care sunt scrise felurile de mâncare pot avea un impact semnificativ. Astăzi există o întreagă industrie care se ocupă de meniuri astfel încât să determine clienții să revină la restaurant.
"Pentru un lanț mare care ar putea găzdui un milion de oameni pe zi în restaurantele sale din întreaga lume, poate dura până la optsprezece luni configurarea unui meniu pentru că testăm totul de trei ori", spune Gregg Rapp, un inginer din California, care are o vastă experiență în crearea meniurilor.
Primul lucru pe care un client îl va observa despre un meniu este greutatea acestuia
Meniurile mai grele sugerează clienților că se află într-o unitate de lux, unde se pot aștepta la un nivel ridicat al serviciilor.
Fontul în care este scris meniul poate transmite mesaje similare. De exemplu, un font italic oferă impresia de calitate. Dar utilizarea fonturilor poate avea și un alt efect neașteptat: schimbarea percepției gustului.
Un studiu realizat de o echipă de cercetare din Elveția a descoperit că un vin etichetat cu o scriere dificil de citit era mai popular decât același vin cu o tipografie mai simplă. De asemenea, consumatorii adesea asociază fonturile rotunde cu gusturi mai dulci, în timp ce fonturile unghiulare tind să transmită un gust sărat, acru sau amar.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News