Data publicării:

Secretele lui Liviu Negoiță. Strategia de campanie, de la vopsirea părului la atacarea adversarilor de către ”secunzi”

Autor: DCNews Team | Categorie: Politica
WhatsApp
liviu-negoita
liviu-negoita

Redacția DeCe News a intrat în posesia unui document de lucru ce poate arăta culisele campaniei electorale pentru locale.Materialul ne-a fost furnizat de un simpatizant PDL, care susține că a reușit să fotocopieze un material destinat șefului de campanie de la sectorul 3, Silvian Ionescu. Pe fondul unor disensiuni personale, a fost de acord să dăm publicității acest material.

Experții în imagine pregăteau o bătălie dură,  în care niciun mijloc nu a fost lăsat de-o parte. S-au recomandat disocierea de Udrea sau Videanu, amplasarea rapidă de schele care să dea impresia că se lucrează la anvelopare, atacuri la adresa adversarilor în media apropiate, dar și cosmetizarea imaginii, ”evitându-se vopsirea părului”.

Analiza pare a fi făcută în perioada de precampanie (7 mai 2012). Strategii PDL plecau de la evaluări care arătau că Robert Negoiță, candidatul USL, poate lua 87.000 de voturi, dintr-un total de 210.000 de participanți,pe 10 iunie, iar Liviu Negoiță, primarul în funcție, doar 78.000 de voturi. Ca urmare, principalul obiectiv al PDL era demobilizarea a 20 la sută dintre votanții lui Robert Negoiță, printr-o campanie negativă.

Pornind de la o analiză SWOT (care ia în calcul punctele slabe și cele tari ale candidatului, ca și oportunitățile și riscurile) se stabilesc câteva direcții strategice de atac.

Punctele slabe ale lui Liviu Negoiță, consideră strategii PDL, sunt următoarele:

Riscurile cu care s-ar putea confrunta Liviu Negoiță sunt:

Interviuri forțate și bricolarea unor materiale foto

În ceea ce privește contra-candidatul Robert Negoiță, strategii PDL speră că pot fi reactivate temele clasice (tema datoriilor la stat , acuzațiile de proxenetism) prin utilizarea atacurilor în ”media apropiate”. Recomandările vizează inclusiv ”conceperea unui story, inclusiv forțarea unor interviuri cu fete, care vor face declarații video și scrise tip dezvăluire”. Este important ca acest scenariu să fie creativ și să fie aduse elemente de noutate, iar în regim de criză, tema va fi schimbată cu acuzații privind ”homosexualitatea candidatului USL, eventual chair prin bricolarea unor materiale foto”.

Folosește purtători secunzi de imagine

Această strategie ar putea explica dispariția lui Liviu Negoiță din dezbaterile televizate, dar și absența sa de la întâlnirile cu alegătorii. Campania lui Liviu Negoiță a surprins prin lipsa de interacțiune cu presa și publicul. Liviu Negoiță a fost înlocuit de ”purtători secunzi de imagine”, adică de Sulfina Barbu, Răzvan Murgeanu, parlamentari PDL. Posibil motiv:trebuia ca aceste atacuri să fie credibile și pentru că ei nu au de ce să răspundă acuzațiilor imobiliare sau de clientelism, cum ar fi trebuit s-o facă Livache. Conform strategiei, ”toți reprezentanții PDL prezenți în emisiuni electorale vor avea în vedere temele de atac la adresa candidatului USL Robert Negoiță”.

Suplinirea prezenței directe în rândul alegătorilor se va face prin membrii de partid, care vor  acționa la nivelul populației, și printr-o campanie de publicitate stradală dominată de Liviu negoiță, în așa fel încât ”contracandidații să pară mici”.

Planul B: tiraje suplimentare pentru presa apropiată

Ca direcție strategică, lui Liviu Negoiță i s-ar fi recomandat renunțarea la portocaliu, dar și disocierea de Elena Udrea și Videanu, eventual prin adresarea de critici publice voalate, prin contrazicerea șefei PDL București. (Până acum, acest punct este singurul din strategie care nu a fost respectat de candidat).

VEZI AICI STRATEGIA DE COMUNICARE A LUI LIVIU NEGOIȚĂ

PDL ar fi avut, conform acestei strategii, și un plan B, în caz că mass media apropiate nu vor da curs campaniei negative, din lipsă de dovezi. ”Temele vor fi prezentate prin flyere, distribuite în tot sectorul”. Publicațiile care acceptă materialele denigratoare la adresa lui Robert Negoiță ”vor fi tipărite în tiraje suplimentare, care vor fi distribuite în sectorul 3 împreună cu celelalte materiale de campanie”.

Grupurile captive îl părăsesc pe Livache

Campania pozitivă pentru Liviu Negoiță pleacă de la premiza că există ”pârghii administrative”, respectiv fonduri. ”Se vor pune schelele pe 70-100 de blocuri, pentru a se transmite ideea că se lucrează la anvelopare și vor fi acordate bonuri sociale pentru cât mai mulți oameni, în două etape: la începutul și în ultimele două zile de campanie.

Ca element de culoare, strategii de imagine recomandă folosirea unor fotografii mai vechi, în care Liviu negoiță să pară mai tânăr, evitându-se vopsirea părului. Motivul acestei cereri: au constatat că anumite grupuri de vârstă, cum ar fi femeile între 18-29 de ani, care erau captive , tind să migreze către electoratul lui robert Negoiță.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel