Data publicării:
Un dezastru ecologic ar putea fi provocat de petrolierul Sounion, atacat în Marea Roșie. Ministrul de Externe al Greciei: Există un efort diplomatic semnificativ
Află în articol mai multe despre petrolierul Sounion.
Ministrul de Externe al Greciei a declarat joi că a luat legătura cu omologul său saudit în cadrul discuțiilor pentru a evita un eventual dezastru ecologic provocat de un petrolier, sub pavilion grecesc, blocat în Marea Roșie după un atac al rebelilor Houthi de săptămâna trecută.
„Există un efort diplomatic semnificativ în curs de desfășurare între țări și Grecia, astfel încât să putem evita orice potențial dezastru ecologic”, a declarat George Gerapetritis la sosirea la o reuniune informală a miniștrilor de Externe ai UE la Bruxelles.
„Eu însumi am avut ieri o discuție cu ministrul de Externe al Arabiei Saudite pentru a vedea cum ar putea fi realizat acest lucru în cel mai sigur mod posibil”, a spus el.
Rebelii Houthi, care controlează cele mai populate regiuni din Yemen, au declarat joi, 22 august, că au atacat petrolierul, denumit Sounion, în Marea Roșie.
Sounion „aparține unei companii care are legături cu inamicul israelian și a încălcat decizia de interzicere a intrării în porturile din Palestina ocupată”, a declarat purtătorul de cuvânt militar al rebelilor Houthi, Yahya Saree, într-un discurs televizat, conform Reuters.
150000 de tone de țiței
Sounion a fost vizat miercuri, 21 august, de mai multe proiectile în largul orașului port Hodeidah din Yemen.
„Transportând 150000 de tone de țiței, MV SOUNION reprezintă acum un pericol pentru navigație și mediu”, a declarat misiunea navală Aspides a UE la Marea Roșie pe X.
Agenția United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) a transmis că atacul a dus la pierderea puterii motorului.
Misiunea navală a UE din Marea Roșie a declarat că a răspuns la o solicitare din partea căpitanului navei Sounion și a trimis o navă pentru a salva echipajul.
„În timp ce se apropia de zonă, nava EUNAVFOR ASPIDES a distrus o navă de suprafață fără pilot (USV) care reprezenta o amenințare iminentă pentru navă și echipaj”, a adăugat Aspides.
Ministerul grec al Transporturilor Maritime a declarat că ambarcațiunea naviga din Irak către Agioi Theodoroi în Grecia cu un echipaj format din doi ruși și 23 de filipinezi.
Pe data de 26 august, Aspides a transmis că nava Sounion arde de pe 23 august. De asemenea, a mai transmis că până atunci nu existau semne evidente ale unei scurgeri de petrol.
Alte deversări majore
1978 - Petrolierul Amoco Cadiz a eșuat în largul coastei Bretaniei, Franța, după ce direcția sa a cedat în timpul unei furtuni puternice, provocând deversarea a 1,8 milioane de barili de petrol.
1979 - Atlantic Empress și Aegean Captain, două petroliere încărcate complet, s-au ciocnit la 10 mile (16,1 km) de coasta Tobago, în timpul unei furtuni tropicale, deversând peste 2,1 milioane de barili de petrol în Caraibe.
1983 - Castillo de Bellver a explodat și s-a scufundat în largul coastei Cape Town, transportând aproximativ 250000 de tone de țiței.
1988 - Petrolierul Odyssey, cu încărcătură completă, operat de Polembros Shipping, a explodat și s-a scufundat în Atlanticul de Nord la 700 de mile de coasta Nova Scotia, Canada, deversând 1 milion de barili de petrol.
1989 - Exxon Valdez, un petrolier care se îndrepta spre Long Beach, California, a lovit reciful Bligh din Prince William Sound din Alaska, deversând peste 250000 de barili de țiței în mare.
1991 - Petrolierul ABT Summer a explodat la aproximativ 900 de mile de coasta Angolei, vărsându-și întreaga încărcătură de 1,9 milioane de barili pe mare.
1996 - Sea Empress s-a scufundat în largul Milford Haven, pe coasta de vest a Marii Britanii într-unul dintre cele mai grave dezastre ecologice din țară, soldat cu deversarea a peste 70000 de tone de petrol.
1999 - Petrolierul Erika s-a scufundat în timpul unei furtuni în decembrie, scurgând mii de tone de petrol în Golful Biscaya de pe coasta Franței și provocând un dezastru ecologic major.
2011/2012 - În cel mai grav dezastru ecologic din Noua Zeelandă din ultimele decenii, sute de tone de petrol s-au scurs în apele de coastă și pe plajele din Tauranga, pe coasta de est a Insulei de Nord a Noii Zeelande, de la nava container Rena, de 47230 de tone, sub pavilion liberian, care s-a scufundat.
2018 - Petrolierul Sanchi s-a ciocnit cu o navă de marfă în largul Shanghaiului, a luat foc și a ars timp de o săptămână. Toți cei 32 de membri ai echipajului de la bord au fost uciși. Garda de Coastă a Japoniei a declarat la momentul respectiv că petrolul care a ajuns pe țărmurile insulelor din sudul țării era foarte probabil să provină de la Sanchi.
2020 - Wakashio, un vrachier japonez, a lovit în iulie un recif de corali în largul coastelor insulei Mauritius din Oceanul Indian, deversând mii de tone de țiței în mare și sufocând viața marină dintr-o lagună virgină.
2020 - Superpetrolierul New Diamond, care transporta aproximativ 2 milioane de barili de petrol, a luat foc în septembrie în largul coastelor Sri Lankăi în urma unei explozii în sala motoarelor. Proprietarii navei au fost de acord să plătească 340 de milioane de rupii Sri Lankăi pentru a ajuta la evitarea incendiului.
2021 - A avut loc o coliziune între petrolierul ancorat A Symphony, sub pavilion Liberia, care transporta o încărcătură de amestec de bitum, și nava de marfă Sea Justice, sub pavilion Panama, în apropierea orașului port chinez Qingdao, care a deversat petrol în Marea Galbenă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News