Data publicării:

Se cere RCA pe mecanicul de locomotivă: Aşa se procedează în lumea civilizată

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Facebook CFR Calatori
Facebook CFR Calatori

În august 2018, un tren de marfă care transporta biodiesel a deraiat de pe viaductul de la Cârcea. De atunci, CFR SA şi GFR, operatorul căruia aparţinea marfarul, se judecă. 

În urma anchetei, s-a determinat şi că mecanicul locomotivei "consumase alcool pe traseu (avusese o alcoolemie de 1,40 la mie la ora 11.00 și 1,30 la mie la ora 12.00, respectiv la 10 ore de la producerea evenimentului)".

"Cauza directă a accidentului a fost eroarea umană apărută în urma conducerii trenului, ce a constat în nerespectarea indicației semnalului luminos, respectiv ”OPREȘTE fără a depăși semnalul” (semnalul luminos de culoarea roșie). Factorii care au contribuit la producerea evenimentului au fost: neurmărirea semnalului luminos ”Liber cu viteza stabilită, ATENȚIE! Semnalul următor ordonă oprirea”, conducerea și deservirea locomotivei cu instalația INDUSI izolată din punct de vedere pneumatic, conducerea și deservirea locomotivei de către un personal afectat de consumul de băuturi alcoolice și de oboseală", a arătat AGIFER, conform clubferoviar.ro.

GFR cere celor de la CFR SA 73 milioane lei daune, pe motiv că nu ar fi executat "lucrările de întreținere și reparație a infrastructurii feroviare în condiții de siguranță. În opinia GFR, acest lucru a favorizat în proporție covârșitoare producerea accidentului din 12 august 2018. Astfel, potrivit reglementărilor legale, CFR SA avea obligația de a realiza toate lucrările de reparație și mentenanță a infrastructurii de cale ferată pentru operarea acesteia în condiții normale și de siguranță, iar  în cazul tuturor lucrărilor realizate la infrastructura de cale ferată, CFR SA avea obligația de a garanta siguranța transportului feroviar".

Se cere RCA pe mecanicul de locomotivă 

"În contextul acestui accident feroviar dar și al altora, inclusiv cel de pe data de 13 martie 2023 din stația CF Roșiori Nord, se vede necesitatea încheierii de către fiecare mecanic de locomotivă a unei poliție de asigurare, similară celei de răspundere civilă auto (RCA) din domeniul rutier.

Fiecare operator ar trebui să le încheie mecanicilor, pe cheltuiala sa, astfel de polițe. În cazul producerii unui accident, operatorul nu ar mai fi făcut răspunzător, iar pagubele s-ar recupera prin intermediul poliței de asigurare.

De ce ar trebui GFR să plătească pagubele produse de un mecanic beat? Și de ce ar trebui SNTFC CFR Călători să achite către Ford România pagubele produse prin tamponarea marfarului DB Cargo Romania de către trenul IR 1822? Pentru asta există societăți de asigurări, așa se procedează în lumea civilizată", mai transmite clubferoviar.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel