Schimbări radicale la Pinterest. Ce le va fi interzis utilizatorilor care fac publicitate
Pinterest ia măsuri stricte în ceea ce privește publicitatea asociată pierderii în greutate.
Reţeaua socială Pinterest, pe care utilizatorii partajează fotografii din domeniile lor de interes, a anunţat joi că interzice orice fel de conţinut publicitar asociat scăderii în greutate, relatează AFP, scrie Agerpres.
"Începând de la 1 iulie 2021, Pinterest îşi actualizează politicile în materie de publicitate pentru a interzice toate anunţurile care conţin text sau imagini legate de pierderea în greutate", a indicat într-un comunicat platforma, care susţine că are 475 de milioane de utilizatori activi.
"Doar reclamele care promovează obiceiuri şi stiluri de viaţă sănătoase sau servicii şi produse de fitness vor continua să fie autorizate, atât timp cât nu sunt axate pe scăderea în greutate", se precizează în comunicat.
Interzis pe reţeaua socială
Orice text, imagine sau mărturie legate de pierderea în greutate, produse dietetice şi produsele "care trebuie purtate sau aplicate pe piele ce pretind că permit scăderea în greutate" sunt interzise pe această reţea socială.
Orice conţinut "care idealizează sau denigrează anumite tipuri de morfologii" şi orice referire la "indicele de masă corporală (IMC) sau indici similari" este, de asemenea, interzis.
Acesta este un pas major în demersul prin care se doreşte prioritizarea sănătăţii mintale şi fizice a utilizatorilor. "Vrem ca aceştia să se poată simţi liberi să fie ei înşişi pe Pinterest şi să celebreze diversitatea trupurilor, indiferent de forma sau de dimensiunea lor", a declarat Sarah Bromma, responsabilă de coordonarea politicilor în cadrul Pinterest, citată în comunicat.
Un exemplu care ar putea fi urmat
Asociaţia Naţională pentru Tulburări Alimentare (NEDA) din Statele Unite, asociată acestei schimbări a politicii publicitare, şi-a exprimat speranţa că iniţiativa "încurajează alte organizaţii şi companii să reflecteze asupra pericolului potenţial reprezentat de anumite mesaje publicitare", determinându-le "să stabilească noi politici care să permită o schimbare reală".
Pinterest a indicat că această decizie se înscrie într-un demers deja iniţiat în materie de publicitate, reţeaua socială interzicând "în urmă cu mult timp "body shaming" (criticile referitoare la aspectul fizic al unei persoane - n.a.) şi textele care conţin apologii la adresa slăbitului în exces şi a dietelor foarte drastice".
Platforma a precizat că orice căutare a unor cuvinte-cheie asociate tulburărilor alimentare este "blocată automat, trimiţând utilizatorul către o organizaţie care poate oferi ajutor".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News