Data actualizării:
Data publicării:

Schimbări BACALAUREAT 2017. Mariana Badea: Nu știu în ce calitate își dă cu părerea

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

Elevii clasei a XI-a vor da simulare la Limba şi Literatura Română după o nouă structură a subiectelor. Anunțul a fost făcut de preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), Vlad Ștefan, care a spus că din 2018 examenul de Bacalaureat se va da după noul model.

"Elevii claselor a XI-a vor avea un Bacalaureat diferit la Limba și literatura română! La inițiativa doamnei Secretar de Stat, Monica Cristina Anisie, examenul național pentru elevii claselor a XII-a de anul viitor va sintetiza o cu totul altă perspectivă asupra literaturii române și a modului de analiză și interpretare a textului. În același timp, pentru a veni în ajutorul elevilor de clasa a XI-a, care la anul vor da un Bacalaureat diferit, simularea din acest an va fi axată strict pe noua structură a subiectelor.

Nu pot decât să mă bucur, să văd că educația din România mai are o șansă, care merită susținută de noi toți, în speranța că generațiile care vor veni din urmă vor primi ceea ce merită de la școala românească", a scris Vlad Ștefan pe Facebook.

Vicepreşedintele Consiliului Tineretului din România, Horia Onița, fost preşedinte al CNE, a făcut o scurtă descriere a subiectelor.

"Se schimbă structura subiectului de Bacalaureat la română, din 2018.

Țin minte că am aflat de această intenție a ministerului (prin secretarul de stat pe preuniversitar) în iunie anul trecut, într-o discuție absolut informală, şi ulterior am trimis şi eu propuneri de modificare a structurii examenului. Unele aspecte dorite s-au schimbat, altele nu.

Astfel:

1. Subiectul I s-a structurat mult mai bine. S-au eliminat cerințele pur tehnice ale construcției textului şi abordarea e mult mai interactivă şi atractivă pe înțelegerea mesajului şi interpretarea lui. Mult mai simplu şi prietenos, se evaluează competențele, nu învățarea unor noțiuni neaplicabile. Se adaugă şi un scurt text argumentativ, bazat pe fragmentul de la subiectul I.

2. Subiectul II devine text argumentativ pe încadrarea în curent literar a unui text dat, destul de relevant. Ți se dă un text şi curentul din care face parte, trebuie să argumentezi de ce. Din nou, mai aplicat. Va conta mai mult să ştii să legi teoria unui curent literar de text.

3. Subiectul III rămâne marea mea dezamăgire. Adică ce era până acum. Să înveți pe de rost opere literare. M-aş fi axat pe cultură generală din opere + creație şi gândire critică + corelații din literatură. Păcat, în continuare elevii vor trebui să zică "În opinia mea,.." şi apoi să copieze un critic literar", a scris Onița pe Facebook.

Mariana Badea, profesoară de Limba și Literatura Română, a avut o reacție pe blogul său cu privire la acest subiect.

"ATENȚIE!

Pe site-ul Ministerului Învățământ nu există nicio informație de acest gen, am preluat știrea de pe site-ul www.portalinvatamant.ro. Nu știu de unde are președintele CNE, Vlad Ștefan, aceste detalii. De asemenea, nu știu de ce nu este publicată această intenție a „doamnei Secretar de Stat, Monica Cristina Anisie" pe site-ul oficial al Ministerului, www.edu.ro.

Privitor la comentariul lui Onita (nu știu cine e și în ce calitate își dă cu părerea) de pe facebook despre subiectul III, consider că niciun elev, sau aproape niciun elev, nu poate interpreta în stil propriu o operă literară, ci are nevoie de îndrumări, de o analiză literară care să-l direcționeze. Nu mai vorbim despre faptul că foarte puțini elevi citesc opera literară. Și atunci, ce ar fi vrut Onita, ce cultură generală ai dacă nu citești, ci stai doar pe facebook?! Nu ai cum să fii creativ și să ai gândire critică, să faci „corelații din literatură", dacă habar n-ai despre literatură?!?", a scris Mariana Badea pe blogul său.

Structura noilor subiecte poate fi accesată aici.

Foto Wowbiz.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel