Scapă de depresie și anxietate în 7 zile! Metode și exerciții ușor de pus în practică
Autor: Ioan-Radu Gava | Publicat pe: 06 oct 2022, 07:14
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Scapă de depresie și anxietate în 7 zile! Folosește metodele și exercițiile prezentate în rândurile care urmează și bucură-te de o viață fericită.

Depresia și anxietatea reprezintă două tulburări, care, deși distincte, au în comun foarte multe simptome. Mai mult decât atât, anxietatea duce adesea la depresie. De pildă, nervozitatea, dificultățile de concentrare și oboseala, reprezintă simptome comune ale celor două afecțiuni psihice.

În timp ce depresia are o identitate clară, anxietatea poate cuprinde mai multe forme, și anume: tulburări anxioase, anxietate generalizată, fobii, stres posttraumatic și atac de panică. Cu alte cuvinte, o persoană care suferă de depresie, este orientată către trecut, are remușcări și regrete, iar o persoană anxioasă este orientată spre prezent și, mai ales, spre viitor, fiind caracterizată de incertitudine.

Din fericire, pentru ambele tulburări există metode și exerciții ușor de pus practică, menite să aducă liniștea în viața persoanei afectate.

Scapă de depresie și anxietate în 7 zile!

Următoarele exerciții și metode au efect dovedit că te pot scăpa de depresie și anxietate în doar 7 zile. Bineînțeles, exercițiul este mama învățăturii, așa că totul depinde de tine să te vindeci. Fii constant și nu lăsa să treacă nicio zi fără să urmezi una dintre metodele prezentate.

Nu lăsa senzațiile fiziologice să te acapareze

Chiar dacă par înfricoșătoare, amețeala, senzația de gol în stomac, sentimentele de irealitate sau pulsul crescut sunt doar niște senzații fiziologice, care nu au nicio putere asupra ta. Sunt neplăcute, este adevărat, dar cu ajutorul minții le poți combate, fiindcă este esențial modul în care le interepretezi și le lași să îți scape de sub control.

Tot ce trebuie să faci este să localizezi senzațiile neplăcute și să le înlocuiești cu o explicație reală. De exemplu, dacă simți că amețești, te-ai gândit vreodată că poate fi vorba doar de faptul că nu ai băut suficientă apă? Deshidratarea poate duce la slăbiciune, stări de greață și stări de leșin. Sau atunci când ai senzația de gol în stomac, te-ai gândit că poate să îți fie foame? Nu tot ce simți trebuie întrepretat într-un mod negativ. Pentru a scăpa de această practică, încearcă, de pildă, să te învârți timp de un minut, pentru a-ți provoca amețeală sau să alergi pe loc pentru a-ți crește bătăile inimii. Obișnuindu-te cu aceste senzații, vei scăpa de teama că ele îți pot face rău.

Tot ce trebuie să faci este să localizezi senzațiile neplăcute și să le înlocuiești cu o explicație reală. De exemplu, dacă simți că amețești, te-ai gândit vreodată că poate fi vorba doar de faptul că nu ai băut suficientă apă? Deshidratarea poate duce la slăbiciune, stări de greață și stări de leșin. Sau atunci când ai senzația de gol în stomac, te-ai gândit că poate să îți fie foame? Nu tot ce simți trebuie întrepretat într-un mod negativ. Pentru a scăpa de această practică, încearcă, de pildă, să te învârți timp de un minut, pentru a-ți provoca amețeală sau să alergi pe loc pentru a-ți crește bătăile inimii. Obișnuindu-te cu aceste senzații, vei scăpa de teama că ele îți pot face rău.

Fii recunoscător pentru tot ce ai

Încearcă să simți recunoștință pentru tot ce ai în viața ta. Notează, în fiecare zi, tot ce te bucură. De exemplu, notează că ai mâncat ceva bun, care îți face plăcere sau că cineva ți-a făcut un compliment, lucru care te-a făcut să te simți apreciat. Poți începe cu lucruri mici, cum sunt cele pe care ți le-am exemplificat, dar poți trece și la lucruri mai complexe. Poți, chiar, să fii recunoscător că poți să mergi, că poți să vezi, că respiri cu ușurință sau că poți să strângi în brațe persoanele dragi. Orientându-te spre lucrurile care îți aduc fericire, uiți de lipsurile din viața ta.

Scapă de depresie și anxietate în 7 zile! Roagă-te

Cum depresia și anxietatea nu vor să plece din viața ta, încearcă să le alungi cu ajutorul rugăciunii. Fie că ești credincios, fie că nu, roagă-te, măcar o dată pe zi, Părintelui Efrem. El îți va asculta rugăciunea și te va ajuta să te liniștești.

„Bunule Părinte Efrem, foarte adesea mintea mea este cuprinsă de întristare și mi se pare că inima îmi e ca o frunză bătută de vânt, ce este cu totul nestatornică.

Puțina liniște pe care o am mi se spulberă la cea mai mică frică pe care o întâmpin și, puțin câte putțin, această simțire se preschimbă în spaimă și panică. Aceasta cuprinzându-mă, mă paralizează cu totul, iar sufletul meu se simte pierdut și al nimănui.

Doar cuvintele de rugăciune mai domolesc întrucâtva această stare și îmi îngăduie să răsuflu în întunericul și spaima ce mă cuprind. Ajută-mi și mie cu grăbire, Sfinte Părinte Efrem, căci nu știu ce să mai fac și la cine să mai merg. Tu înțelegi mai bine ca oricine starea în care mă aflu, pentru că ție ți-a fost înmiit mai greu atunci când te batjocoreau, te schingiuiau și te ucideau acei oameni cu inimi păgâne.

Pune și în inima mea o picătură din răbdarea și tăria ta mucenicească și astfel, tămăduiește-mă și întremează sufletul meu cel zdrobit de pătimirea fricii și a mâhnirii. Deschide-mi și mie cale senină, spre a împlini în viața mea învățătura Evangheliei, și mă izbăvește de toată slăbiciunea și nestatornicia minții și a inimii.

Ajută-mă să înțeleg din viață și pătimirile tale care este puterea poruncilor Domnului Hristos, ca și eu, împlinindu-le după putere, să dobândesc măcar și puțin dintru dragostea și înțelepciunea ta nepierătoare. Pentru marea și nespusa ta bunătate, fii și mie prieten, dumnezeiescule Efrem, împreună călătorind cu mine în răstimpul viețuirii pământești, ca, povățuindu-mă și luminându-mă în chip tainic, să pot ajunge în Împărăția cea Veșnică, unde strălucește de-a pururi cu razele dragostei Preasfânta și de viață făcătoarea Treime, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Amin!”.

Acestea sunt doar câteva dintre metodele și exercițiile care există pentru alungarea depresiei și a anxietății. În cazul în care consideri că nu sunt îndeajuns, cere sfatul unui psiholog, scri bzi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?