Data publicării:
Scandalul United Airlines. Compensaţii record pentru pasagerul scos cu forţa din avion
Scandalul "United Airlines" se apropie de final, după ce pasagerul agresat la bordul unei aeronave a ajuns la un acord cu reprezentanţii companiei pentru a renunţa la procesul intentat.
Incidentul petrecut la bordul avionului United, care a făcut înconjurul lumii, a fost generat de faptul că membrii echipajului au vrut ca patru pasageri să părăsească zborul pentru a face loc altor patru membri ai echipajului care trebuiau să fie în Louisville ziua următoare. Dacă trei pasageri au fost de acord să părăsească cursa, Dr Dao a declarat că lucra la spital şi trebuia să îşi vadă urgent pacienţii a doua zi. Ulterior, acesta a fost scos cu forţa din avion, iar imaginile s-au viralizat.
La scurt timp după incident s-a aflat că David Dao este şi un jucător de poker activ, având rezultate notabile la turneele la care a participat
David Dao şi-a contactat avocaţii la scurt timp după incident şi a intentat un proces, atât pentru vătămare corporală, dar şi pentru rasism, el fiind convins că a fost ales să fie dat jos din avion ca urmare a faptului că are origini asiatice.
"Vom pune întotdeauna clientul în centrul a tot ceea ce facem", se arată în comunicatul remis de United Airlines, prin care se anunţă şi ajungerea la un numitor comun cu David Dao.
Suma exactă a înţelegerii nu a fost dată publicităţii, dar presa din SUA speculează că suma variază între 5 şi 15 milioane de dolari, potrivit prosport.ro.
Cât a pierdut United Airlines după acest scandal
Incidentul nu a rămas fără ecou, pagubele companiei ridicându-se la 225 de milioane de dolari într-o singură zi. De asemenea, incidentul a avut peste 210 milioane de vizualizări într-o singură zi pe cea mai mare rețea socială din China, Weibo. Conform unor studii, publicul chinez crede că nefericitul pasager a fost bătut din cauza etniei sale. United Airlines rămâne cea mai mare companie aeriană a Statelor Unite.
De asemenea, compania aeriană a anunțat că începând din data de 28 aprilie s-a decis mărirea compensaţiilor oferite clienţilor care renunţă voluntar la locul din avion, până la 10,000 de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News