S-a aflat asta abia acum despre Lună. Ce au descoperit cercetătorii în mostrele Apollo

Autor: Liana Ganea | Categorie: Stiri
foto: Freepik
Iată ce s-a aflat, mai nou, despre atmosfera de pe Lună!

Oamenii de știință au elucidat, în sfârșit, misterul atmosferei subțiri a Lunii prin analiza datelor obținute din misiunile Apollo. Atmosfera lunară, despre care s-a constatat că este mult mai subțire decât cea a Pământului în anii 1960 și 1970, este semnificativ influențată de impactul meteoriților, potrivit The Guardian.

Dr. Nicole Nie și echipa sa de la MIT au ajuns la concluzia că atmosfera lunară ar avea nevoie de o reînnoire constantă, și asta pentru că atomii sunt pierduți continuu în spațiu din cauza mai multor factori. Procesele solare joacă un rol esențial în regenerarea atmosferei prin eliberarea atomilor captivi de pe suprafața Lunii. Cu toate acestea, cercetătorii nu erau siguri dacă impactul meteoriților sau vântul solar era principalul factor care contribuia la regenerarea atmosferei.

Analizând probele de sol lunar din misiunile Apollo, echipa Dr. Nie a determinat că atât impactul meteoriților cât și vântul solar contribuie la eliberarea elementelor mai ușoare în atmosfera și solul lunar, însă în proporții diferite. Ei au creat un model matematic care arată că 70% din atmosfera lunară este generată prin vaporizarea cauzată de impact, în timp ce 30% este rezultat al pulverizării de către vântul solar.

Dr. Simeon Barber, cercetătorul principal de la Open University, a subliniat importanța acestor descoperiri pentru a înțelege formarea și evoluția atmosferei lunare. Acesta a accentuat importanța studierii altor corpuri cerești, precum lunile lui Marte, Phobos și Deimos, pentru a obține informații suplimentare despre atmosfera și compoziția acestora. Explorarea unor noi locații cu nave spațiale, colectarea de probe și analizarea lor pe Pământ vor fi esențiale pentru îmbunătățirea cunoștințelor noastre despre aceste corpuri cerești.

De ce Luna nu poate susține viața

Lipsa unei atmosfere dense: Luna are o atmosferă foarte rarefiată, cunoscută sub numele de exosferă, care nu oferă protecție împotriva radiațiilor solare și cosmice și nu susține respirația. Aceasta face imposibilă existența vieții așa cum o cunoaștem pe Pământ fără protecție adecvată.

Radiații: Datorită lipsei unei atmosfere dense și a unui câmp magnetic similar cu cel al Pământului, suprafața lunară este expusă la niveluri ridicate de radiații solare și cosmice care sunt periculoase pentru oameni și alte forme de viață.

Temperaturi extreme: Temperaturile pe Lună variază dramatic între zi și noapte. În timpul zilei lunare temperaturile pot ajunge până la aproximativ 127°C, în timp ce noaptea pot scădea până la -173°C. Aceste extreme fac dificilă supraviețuirea fără echipamente speciale pentru controlul temperaturii.

Lipsa apei lichide: Deși există dovezi ale prezenței gheții în regiunile polare ale Lunii, nu există apă lichidă pe suprafața lunară, ceea ce reprezintă un obstacol major pentru susținerea vieții.

Gravitație redusă: Gravitația pe Lună este doar aproximativ 1/6 din cea a Pământului. Această gravitație extrem de redusă poate avea efecte negative asupra sănătății umane pe termen lung, inclusiv pierderea masei osoase și a masei musculare.