Ryanair se ia de aeroporturile pe care operează: ”Au avut o singură treabă”
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andreea Ditcov
WhatsApp
Sursă foto: Facebook (Ryanair)
Sursă foto: Facebook (Ryanair)
Ryanair și-a exprimat nemulțumirile la adresa operatorilor de aeroporturi, care nu au angajat suficient personal. 

Unul din directorii Ryanair a criticat aeroporturile pentru că nu au recrutat suficient personal pentru a face față creșterii numărului de călători, spunând că ”au avut o singură treabă”, scrie BBC. Neil Sorahan, directorul financiar, a declarat că ”diverse guverne” și aeroporturi trebuie să fie trase la răspundere pentru ”că nu au recrutat personalul corespunzător”.

Comentariile sale vin pe măsură ce lipsa de personal în aeroporturi a dus la întreruperi majore și la anulări în ultimele luni. Aeroporturile au declarat că au recrutat personal de securitate de la sfârșitul anului trecut.

Un purtător de cuvânt al Asociației Operatorilor de Aeroporturi (AOA), care reprezintă majoritatea aeroporturilor din Marea Britanie, de la Heathrow la Edinburgh, a declarat: ”Marea majoritate a pasagerilor din Marea Britanie pleacă acum în vacanță fără întreruperi”. Purtătorul de cuvânt a adăugat că este ”esențial” ca industria să lucreze împreună pentru a ocupa posturile vacante rămase, inclusiv pentru personalul de handling la sol al companiei aeriene.

O vară ”fenomenală” pentru Ryanair

Sorahan, care a spus că Ryanair a avut o vară ”fenomenală”, deoarece compania aeriană a înregistrat profituri de 170 de milioane de euro pentru cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie, a declarat pentru programul BBC Today că ”cea mai mare problemă” cu care s-a confruntat compania a fost reprezentată de ”tulburări ale controlului traficului aerian în toată Europa”.

”Trebuie să trageți ANSP (furnizorii de servicii de navigație aeriană - n.r.) și diferite guverne să răspundă în legătură cu faptul că nu au personal adecvat pentru asta. La fel ca aeroporturile în sine, ei aveau o singură treabă de făcut și aceasta era să se asigure că au suficienți handleri și personal de securitate. Aveau programul cu luni înainte. Am reușit să recrutăm personal pentru 73 de aeronave suplimentare cu mult timp în avans și este de sarcina aeroporturilor să își îmbunătățească planificarea anul viitor”, a spus Sorahan.

După ce a renunțat la mii de locuri de muncă în timpul pandemiei, industria călătoriilor s-a luptat să recruteze, să formeze și să aducă în fața pasagerilor un nou personal suficient de rapid pentru a ține pasul cu cererea în ascensiune. Companiilor aeriene le-a fost reproșat că au luat mai multe rezervări decât pot gestiona, în timp ce aeroporturile au fost, de asemenea, criticate pentru că nu pot asigura mai multe zboruri.

Între timp, liderii din industria aviației au susținut că guvernul ar fi putut face mai mult pentru a sprijini sectorul în timpul pandemiei.

Blue Air - ANPC, scandal de proporții. Sunt acuzații grave la adresa lui Horia Constantinescu

Blue Air, transportator aerian cu capital privat românesc, reacționează dur după anunțul ANPC conform căruia a amendat compania cu 2 milioane de euro. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului este acuzată de tentativă de abuz în serviciu. 

”Blue Air asigură pe toți angajații și călătorii că, în ciuda incompetenței crase a ANPC, va continua să se dezvolte și să aducă la destinație în condiții de siguranță pe toți pasagerii săi” arată un comunicat de presă. 

Anunțul ANPC a fost dat în 14 iulie, iar Blue Air a acuzat încă de atunci că a aflat din presă. Conform comunicatului, informarea oficială a venit o zi mai târziu, în 15 iulie 2022, la ora 12:00. 

Iată ce anunță Blue Air: 

”În  primul rând, arătăm faptul că, în termenul legal, ne vom adresa instanței de judecată competente cu solicitarea de anulare a Procesului Verbal de Constatare a Contravenției nr.935562 din data de 14 iunie 2022 (PVCC nr.935562/14.06.2022) emis de ANPC, având în vedere caracterul profund ilegal și discriminatoriu al acestuia, urmând ca până la momentul la care justiția va pronunța o sentință definitivă asupra cererii noastre, să nu mai comentăm în niciun mod această speță, considerând că este atât dreptul, cât și obligația oricărui cetățean sau oricărei entități juridice din România să își tranșeze disputele administrative, comerciale sau civile, numai prin intermediul instanțelor judecătorești, deciziile definitive ale acestora fiind obligatorii de a fi puse în practică, indiferent dacă ne convin sau nu. Citește continuarea AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel