Cum ar putea mașinile zburătoare să compenseze deficitul de infrastructură al Africii
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: George Eduard Caramiciu
WhatsApp
Kim Jong Un lansează rachetă după rachetă. Al şaptelea test în două săptămâni pentru Coreea de Nord - Foto Agerpres
Kim Jong Un lansează rachetă după rachetă. Al şaptelea test în două săptămâni pentru Coreea de Nord - Foto Agerpres
Libertatea economică depinde de capacitatea neîngrădită de a se muta acolo unde sunt banii și locurile de muncă. Când au la dispoziție mai multe oportunități de a câștiga mai mult, oamenii pot obține securitatea financiară și resursele necesare pentru a-și urmări ambițiile profesionale și intelectuale.

Acest adevăr se aplică în mod special Africii. Datele de la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică arată că muncitorii din marile orașe ale continentului câștigă un salariu orar de două ori mai mare decât omologii lor din mediul rural și au cu 30% mai multe ore de lucru pe săptămână.

Cea mai rapidă modalitate de a ajuta cetățenii africani care suferă de sărăcie, război și foamete este să le ofere posibilitatea de a se muta în orașele dinamice ale continentului. Este cheia deblocării potențialului forței de muncă a Africii, care este cea mai tânără și cu cea mai rapidă creștere din lume, de 2,42% pe an timp de trei decenii.

Deficitul Africii în infrastructura tradițională


Cu toate acestea, această libertate economică rămâne nerealizată din cauza dificultății de a se deplasa prin Africa. Pe de o parte, nu există suficiente drumuri. Densitatea drumurilor în Africa, în 2019, era de aproximativ jumătate din cea a Americii de Nord, o treime din cea a Asiei de Est și o treime din cea a Europei. Pe de altă parte, drumurile nu sunt în locurile potrivite. Un studiu din 2019 a constatat că rețeaua de drumuri a continentului este ineficientă din punct de vedere spațial.

Având în vedere costul masiv al construirii infrastructurii tradiționale, canalizarea resurselor financiare limitate către achiziționarea acestor vehicule zburătoare poate fi o soluție inovatoare.

Mai mult, chiar și această investiție dezechilibrată în infrastructura africană dispare rapid. Între 2011 și 2022, investițiile străine directe în infrastructura africană au scăzut cu 44%, iar partea asigurată de China a scăzut și mai mult, cu 55%.

Nu este o veste bună pentru un continent care se confruntă cu un deficit anual de 100 de miliarde de dolari în finanțarea infrastructurii. Cine va plăti pentru drumurile, căile ferate, aeroporturile și porturile necesare pentru a muta oamenii în orașele mari mai productive?

Având în vedere deficitul de finanțare, va fi o provocare pentru Africa să reproducă infrastructura fizică densă a omologilor săi americani, europeni și asiatici. În schimb, ar trebui să ia în considerare metode alternative de a muta oamenii rapid și ieftin fără infrastructura "tradițională".

Soluția mașinilor zburătoare


Soluția ar putea fi mașinile zburătoare. Cunoscute tehnic sub denumirea de vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL), acestea sunt drone mari, fără pilot, care pot transporta mai mulți pasageri. Diverse firme chineze, valorificând avantajele existente în fabricarea vehiculelor electrice (EV) și a dronelor, se grăbesc să facă din eVTOL o realitate comercială. Producătorul de drone EHang a primit în aprilie prima licență a țării pentru producția de masă.

Producătorul de EV-uri Xpeng a promis luna trecută să producă în masă eVTOL-uri până în 2026.

Având în vedere costul masiv al construirii infrastructurii tradiționale, canalizarea resurselor financiare limitate către achiziționarea acestor vehicule zburătoare poate fi o soluție inovatoare. Cele mai ieftine eVTOL-uri costă în jur de 100.000 de dolari fiecare, aproximativ o treime din costul construirii unui kilometru de drum asfaltat în Kenya și o zecime în Uganda. Cu o flotă de eVTOL-uri, cetățenii pot accesa cele mai îndepărtate sate fără drumuri de pe continent la un cost rezonabil.

Ultima piesă lipsă pentru ca mașinile zburătoare să decoleze în Africa este politica guvernamentală.

Guvernul chinez a oferit sprijinul său complet pentru a opera taxiuri eVTOL în zonele de demonstrație până în 2025. Nu există niciun motiv pentru care guvernele africane să nu facă același lucru. Rwanda și Ghana au deschis deja calea cu politici pentru livrarea națională de drone medicale. Aceste guverne pot extinde politicile pentru a include drone comerciale și eVTOL-uri. Încurajarea guvernului poate facilita mobilitatea necesară pentru o mai mare libertate economică fără infrastructura fizică costisitoare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel