Rudele victimelor deplâng decesele celor din submarinul Titan; semne de întrebare cu privire la cine ar trebui să acopere cheltuielile operațiunii de salvare
Rudele și colegii victimelor au deplâns vineri decesul celor cinci persoane care au pierit când submersibilul în care se aflau a explodat în Atlanticul de Nord, în timpul unei scufundări adânci spre epava Titanicului.
Resturile submersibilului Titan, care dispăruse duminică, au fost detectate joi de un vehicul robotizat, desfășurat de pe o navă canadiană, ca parte a unui efort internațional de salvare.
Rămășițele submersibilului, care a pierdut contactul cu o navă de suprafață după aproximativ 1 oră și 45 de minute, în cadrul unei coborâri de 2 ore, au fost descoperite pe fundul mării la aproximativ 488 de metri de epava Titanicului, la aproximativ 4 km sub nivelul oceanului, a declarat John Mauger, contraamiralul Gărzii de Coastă din SUA.
El a declarat joi reporterilor că resturile arată semnele unei „implozii catastrofale a vehiculului”.
Printre cei cinci care au murit se numără Stockton Rush, fondatorul american și directorul executiv al OceanGate Expeditions, care a operat submersibilul și i-a taxat cu 250.000 de dolari pe participanții la această călătorie. El pilota nava.
Ceilalți erau miliardarul și exploratorul britanic Hamish Harding, 58 de ani; Omul de afaceri născut în Pakistan, Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, și fiul său, Suleman, în vârstă de 19 ani, ambii cetățeni britanici; și oceanograful francez Paul-Henri Nargeolet, 77 de ani.
„Acești oameni au fost adevărați exploratori care împărtășeau un spirit distinct de aventură și o pasiune profundă pentru explorarea și protejarea oceanelor lumii”, a transmis OceanGate.
O declarație emisă de British Asian Trust, în numele familiei Dawood, transmitea: „Deplângem pierderea tragică a lui Shahzada și a iubitului său fiu, Suleman, care plecaseră într-o călătorie cu scopul de a vizita rămășițele legendarului Titanic”.
Universitatea Strathclyde din Scoția, unde studia Suleman Dawood, a emis și o declarație de condoleanțe.
Exploratorul britanic, Dik Barton, a adus un omagiu muncii prietenului său Nargeolet, dar a remarcat problemele de proiectare și întreținere ale ambarcațiunii. „Toată lumea este înțeleaptă după eveniment, dar, după cum am auzit înainte, din păcate, aici au fost multe semne de alertă”, a spus el.
Întrebările cu privire la siguranța submarinului au fost ridicate încă din 2018, în timpul unui simpozion al experților din industria submersibilelor și într-un proces deschis de fostul șef al operațiunilor marine al OceanGate, care a fost soluționat mai târziu, în acel an.
Acoperirea media a căutării a umbrit consecințele unui dezastru mult mai mare de la epava unei nave de migranți, în largul Greciei, săptămâna trecută, care a ucis sute de oameni nevinovați.
Totodată, rămân semne de întrebare cu privire la cine ar trebui să plătească costurile operațiunii de salvare, care s-ar putea ridica la 10 milioane de dolari, în condițiile în care incidentul s-a petrecut în apele internaționale, iar mai multe state s-au oferit să caute victimele, la presiunea publicului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News