Românii, la control de pașapoarte pe aeroportul din Palma de Mallorca, deși suntem în Schengen aerian. Precizările MAE pentru DC NEWS
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Inquam Photos/ Octav Ganea
Inquam Photos/ Octav Ganea
Mai mulți români au fost ținuți la coadă pentru controlul la pașapoarte pe aeroportul din Palma de Mallorca.

Mai mulți români, pasagerii unui zbor Cluj - Palma de Mallorca, s-au plâns în data de 20 iunie că au fost reținuți la coada pentru pașapoarte pe aeroportul din Palma de Mallorca, deși România este în Schengen aerian. Deși conform regulilor Schengen, ai nu ar fi trebuit să treacă printr-un astfel de control riguros, românii au fost nevoiți să se conformeze și să aștepte în rând. În plus, ei nu ar fi primit nicio explicație oficială.

În acest context, DC NEWS a transmis o solicitare către Ministerul Afacerilor Externe în care a cerut lămuriri în legătură cu acest caz, dar și o explicație pentru aceste situații în care românii sunt nevoiți să treacă prin controlul de pașapoarte pe mai multe aeroporturi deși acum facem parte din Schengen aerian. MAE a solicitat informații în acest sens și ne-a comunicat că românii au fost supuși controlului de frontieră la aterizarea în Regatul Spaniei din cauza unei "decizii eronate a companiei de management aeroportuar".

Iată răspunsul complet al MAE pentru DC NEWS:

"Ca urmare a solicitării dumneavoastră de presă adresate Ministerului Afacerilor Externe (MAE), vă comunicăm următoarele:

Ministerul Afacerilor Externe (MAE), prin intermediul Ambasadei României în Regatul Spaniei și al Consulatelor Generale de la Madrid și Barcelona, s-a autosesizat în urma apariției în mass-media a unor informații referitoare la pasagerii cursei aeriene pe ruta Cluj-Napoca – Palma de Mallorca din data de 20 iunie 2024, operată de o companie privată, care ar fi fost supuși controlului de frontieră la aterizarea în Regatul Spaniei și a întreprins demersuri în regim de urgență pe lângă autoritățile spaniole competente în vederea obținerii unor informații suplimentare referitoare la această situație.

Autoritățile din Regat au confirmat că nu există la acest moment o decizie a statului spaniol cu privire la reintroducerea controalelor la frontieră care ar putea justifica eventualele verificări ale curselor aeriene ce sosesc din alte state membre ale Spațiului Schengen. De asemenea, au subliniat că, odată cu aderarea României la acest spațiu, toate zborurile cu decolare din România sunt gestionate ca zboruri intra-Schengen și beneficiază de fluxurile operative destinate Schengen.

"O decizie eronată a companiei de management aeroportuar"

Cu privire la situația la care faceți referire, autoritățile spaniole au precizat că aceasta a fost cauzată de o decizie eronată a companiei de management aeroportuar care a determinat rutarea cursei aeriene din România, în mod greșit, către un terminal non-Schengen, nefiind, sub nicio formă, rezultatul unei decizii a autorităților spaniole.

Totodată, au precizat că anomalia a fost sesizată imediat, fiind luate măsuri pentru direcționarea pasagerilor către zona de recuperare a bagajelor, dar având în vedere fluxul mare de pasageri existent la acel moment, acest demers a generat timpi suplimentari de așteptare.

Totodată, MAE precizează că la nivelul oficiilor consulare sus-menționate nu au fost primite solicitări de asistență consulară în legătură cu această situație.

Asistență consulară

MAE informează că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale:

-  Consulatului General al României la Barcelona: +34934181535, +34934344223, +34934340220; apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center-ului în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție numărul de telefon de permanență al oficiului consular: +34661547853.

-   Consulatului General al României la Madrid: +34685440149, +34 685.440.159, +34685440166, +34917344004 apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center-ului în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție numărul de telefon de permanență al oficiului consular: +34669362202".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel