România, potenţial uriaş neexploatat în materie de transporturi. Mihai Daraban: Un convoi înlocuieşte 900 de TIR-uri
Data publicării:
Autor: Mihai Ciobanu
WhatsApp
Mihai Daraban atrage atenţia asupra potenţialului uriaş pe care natura i l-a oferit României în materie de transporturi de mărfuri în Europa, potenţial din păcate neexploatat aşa cum trebuie. 

Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, a vorbit, într-un interviu acordat DC News, despre potenţialul uriaş pe care-l are Dunărea în ceea ce priveşte transportul de mărfuri în Europa. Mihai Daraban apreciază că, legat de Dunăre, ar trebui să existe o strategie unitară, la nivelul Uniunii Europene.

"Noi ar trebui să funcţionăm ca şi Statele Unite ale Europei. Pentru anumite proiecte de genul acesta, de genul a considera Dunărea un proiect unitar. Dunărea este atractivă până la Passau, după care este o problemă cu cele 41 de ecluze ca să ajungi pe Rin. Dar marea problemă este abordarea fiecărei ţări, care este complet diferită. La ora actuală, doar România, Serbia şi Austria sunt efectiv interesate de Dunăre. Nouă ne ajunge până în Austria, ca piaţă. Sârbii recunosc, 10% din traficul din portul Constanţa este pentru interesele Serbiei. Ungaria nu vrea să recunoască că 5% din traficul din portul Constanţa e pentru nevoie maghiare.

Gândiţi-vă că un convoi pe Dunăre e format din şase barje de trei mii de tone. Haideţi să traducem împreună ce înseamnă să cari 18.000 de tone pe camioane: înseamnă un blocaj total, vreo 900 de TIR-uri, nu mai vorbim de poluare şi aşa mai departe. Deci traficul pe Dunăre este, fără îndoială, cel mai rentabil", afirmă Mihai Daraban, preşedintele CCIR.

VIDEO: 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel