Ridicarea de greutăți este cheia pentru a rămâne sănătoși la bătrânețe, chiar și după vârsta de 70 de ani, dezvăluie experții
Data publicării:
Autor: Tiberiu Vasile
WhatsApp
Sursa Foto: FreePik
Sursa Foto: FreePik
Pensionarii ar trebui să se apuce de haltere ușoare dacă vor o senectute sănătoasă, sugerează o cercetare.

S-a constatat că antrenamentul fizic are efecte benefice asupra forței și rezistenței care durează ani de zile până la bătrânețe. Astfel, spedialiștii prezintă o practică ideală pentru persoanele în vârstă.

Oamenii își pierd în mod natural funcția musculară pe măsură ce îmbătrânesc, iar slăbirea forței de prindere și a forței picioarelor este considerată un factor predictiv puternic al decesului la persoanele în vârstă.

S-a demonstrat că antrenamentul fizic, care poate implica greutăți, greutatea corporală sau benzi de rezistență, ajută la prevenirea acestui lucru.

Cercetătorii au dorit să exploreze efectele pe termen lung ale unui program de antrenament supravegheat timp de un an, folosind greutăți medii și mari.

Participanți cu vârsta medie de 71 de ani

Cu participanți cu vârsta medie de 71 de ani, 451 de pensionari au fost împărțiți în grupuri, fie că au urmat un an de antrenament de rezistență , fie că au urmat un antrenament de intensitate moderată, fie că nu au făcut niciun exercițiu suplimentar pe lângă activitatea lor obișnuită.

Cei cărora li s-au repartizat greutăți au luat parte la programe de trei ori pe săptămână, în timp ce seniorii care au urmat un antrenament de intensitate moderată au făcut circuite incluzând exerciții cu greutăți și benzi de rezistență pentru aceeași perioadă.

Fiecare exercițiu din grupul cu greutăți mari a implicat trei seturi de șase până la 12 repetări, la o greutate cuprinsă între 70% și 85% din greutatea maximă pe care persoana respectivă o putea ridica, pentru fiecare repetare.

Rezistența osoasă și musculară și nivelurile de grăsime corporală au fost măsurate la începutul cercetării și apoi din nou după unul, doi și patru ani.

La patru ani, s-a constatat că cei din grupul cu greutăți mari și-au menținut forța picioarelor de-a lungul timpului, în timp ce seniorii care nu făceau niciun exercițiu sau care făceau exerciții de intensitate moderată își pierduseră forța.

"Acest studiu oferă dovezi că antrenamentul fizic la vârsta senectuții poate avea efecte pe termen lung, pe parcursul mai multor ani"

În revista BMJ Open Sport and Exercise Medicine, cercetătorii au concluzionat: "La adulții în vârstă, ce funcționează optim, un an de antrenament de rezistență poate induce efecte benefice de lungă durată prin conservarea funcției musculare".

Nu a existat nicio diferență între cele trei grupuri în ceea ce privește puterea de extensie a picioarelor - capacitatea de a lovi o pedală cât mai tare și mai repede posibil; forța de prindere a mâinilor (o măsură a forței generale) și masa slabă a picioarelor.

Nivelurile de grăsime viscerală - care este depozitată la nivel intern în jurul organelor - au crescut la cei care nu au făcut exerciții fizice, rămânând la fel în cele două grupuri opuse.

Autorii, inclusiv de la Universitatea din Copenhaga, au declarat că persoanele din studiu au fost în general mai active, înregistrând în medie aproape 10.000 de pași pe zi decât populația obișnuită.

Specialiștii au adăugat: "Acest studiu oferă dovezi că antrenamentul fizic la vârsta senectuții poate avea efecte pe termen lung, pe parcursul mai multor ani. Rezultatele, prin urmare, oferă mijloace pentru practicieni și factorii de decizie politică pentru a încuraja persoanele în vârstă să se angajeze în antrenamente de rezistență", conform DailyMail.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel