Rezultate dezastruoase teste PISA 2019. Sorin Cîmpeanu: De asta au nevoie elevii
Sorin Cîmpeanu, preşedintele Comisiei pentru Învăţământ din Camera Deputaţilor, a explicat care sunt principalele nevoi ale elevilor, după rezultatele obţinute de România la testele PISA.
"E un rezultat care trage un semnal de alarmă, dar, încă din 2015, am spus că nu vom putea aştepta rezultate bune de la elevi atât timp cât noi le predăm disciplinar, cât le predăm separat biologie, chimie, matematică, urmând ca elevii să rezolve probleme concrete de viaţă din texte literare şi non-literare, din diagrame, din grafice, din tabele şi chiar din hărţi. Au în faţă un ansamblu de elemente pe baza cărora trebuie să tragă nişte concluzii care să fie aplicabile cu un grad foarte ridicat de probabilitate în viaţa reală. Este, de fapt, ceea ce aşteptăm de la tinerii noştri. Pentru asta este nevoie să le predăm transdisciplinar", a explicat Sorin Cîmpeanu.
Esenţa testelor PISA, înţelegerea noţiunilor predate
"Ele au un grad de reprezentativitate, sunt 185 de şcoli şi mai bune şi mai puţin bune care participă în acest program şi în măsura în care noi, cei care am gestionat şi gestionăm problemele din Educaţie, vom fi capabili să asigurăm implementarea acelui curriculum într-o manieră transdisciplinară şi interdisciplinară vom avea şi rezultate bune, însă rezultatele în Educaţie se obţin prin excelenţă pe termen mediu şi lung, de aceea am spus că e un semnal de alarmă important, dar nu aş dori să dramatizăm. E nevoie de calm, echilibru şi profesionalism pentru a avea rezultatele pe care le dorim cu toţii", a declarat deputatul, conform Agerpres.
Testele PISA, corelate cu alte programe
"Testele PISA sunt extrem de importante. (...) Ele nu pot fi privite separat de celelalte două programe OECD în care România este parte. Este vorba despre PIAAC, evaluarea competenţelor adulţilor cu vârsta între 18 şi 65 de ani, şi mai cu seamă de programul TALIS, care evaluează opinia profesorilor despre procesul de predare, învăţare, despre evaluarea cadrelor didactice. Toate aceste trei lucruri trebuie privite în ansamblu", a subliniat Cîmpeanu.
Conform testelor PISA din acest an, 44 la sută dintre elevii români sunt la stadiul de analfabetism funcţional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News