Reziliență cibernetică la nivel de organizație. Eugen Popa (Strategikon): Conceptul, un coșmar pentru orice atacator
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrada Oana
WhatsApp
Eugen Valeriu Popa, vicepreședinte Strategikon / Foto: Crișan Andreescu
Eugen Valeriu Popa, vicepreședinte Strategikon / Foto: Crișan Andreescu
Eugen Valeriu Popa, vicepreședinte Strategikon, a explicat la interviurile DC News de ce trebuie să se țină cont în cazul implementării unei reziliențe cibernetice la nivel de organizație. 

Eugen Valeriu Popa, vicepreședinte Strategikon, a dezvăluit la DC News TV că, pentru a fi eficientă, implementarea unei reziliențe cibernetice la nivel de organizație nu trebuie, de fapt, să se limiteze la acest nivel.

'Implementarea unei reziliențe cibernetice la nivel de organizație este foarte complicat să fie făcută în mod eficient dacă se limitează la nivelul organizației. Practica ne spune că nu prea s-a reușit acest lucru. De ce? Pentru că atacarea intereselor și a serviciilor unei organizații se poate face și din exteriorul ei.', a explicat vicepreședintele Strategikon.

'Tu, ca organizație, trebuie să împingi sistemul de reziliență pe care îl implementezi și în afara organizației către furnizori, parteneri, clienți... La o bancă, și clientul trebuie să aibă un comportament care să nu genereze amenințări sau să nu poată fi folosit în generarea de amenințări.', a adăugat Eugen Valeriu Popa.

În continuare, Eugen Valeriu Popa a numit conceptul 'un coșmar pentru orice atacator' pentru că 'el nu trebuie să înțeleagă doar sistemul de securitate al unei organizații, care este relativ simplu de înțeles astăzi, ci întreg sistemul procedural decizional și sistemul relațional pe care îl are o organizație inclusiv cu instituțiile de law enforcement din mediul în care evoluează.'

Ca exemplu, vicepreședintele Strategikon a spus că, în momentul în care este atacată o bancă în România, atacatorul nu trebuie să înțeleagă doar sistemul de securitate sau circulația informației între departamente.

'Trebuie să înțeleagă elemente ca latență organizațională, angajamentele băncii cu diverși furnizori privați de securitate, relația lor cu law enforcementul, modul de intervenție al law enforcementului... Complicat! Trebuie să merite!', a mai declarat Eugen Valeriu Popa.

VEZI ȘI: Ce înseamnă rezilienţă cibernetică. Sergiu Zaharia (HUAWEI), exemplu cu o bancă obişnuită

Sergiu Zaharia - Cyber Security and Privacy Officer Huawei Romania - a explicat pe înţelesul tuturor ce înseamnă conceptul de rezilienţă cibernetică, în cadrul aceleași emisiuni de la DC News TV. 

'Este o intersecţie dar şi o deosebire între securitatea cibernetică tradiţională pe care am învăţat-o la un moment dat şi noul concept de rezilienţă cibernetică, apărut ca domeniu independent cam de 10-15 ani.', a spus Sergiu Zaharia. 

Citește continuarea articolului AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel