Reuters: Mașinile Tesla dau rateuri din nou. Elon Musk nu oferă nicio explicație
Tesla nu acceptă că piesele sunt defecte din cauza lor. Un bărbat a pierdut controlul mașinii în timp ce conducea, după care suspensia a căzut. Tesla a refuzat să achite costurile reparațiilor, care s-au ridicat la 14.000 de dolari.
În luna martie, Shreyansh Jain era în culmea fericirii atunci când a achiziționat primul său vehicul electric, un Tesla Model Y nou-nouț din 2023. Pentru a-l cumpăra integral în numerar, a folosit o parte semnificativă din economiile familiei.
"Am fost extrem de încântați!", a spus Jain, un inginer în electronică din Cambridge, Anglia.
Totuși, entuziasmul lui a fost spulberat în doar o zi, când mașina avea parcurși doar 185 de kilometri, a dezvăluit Jain pentru Reuters. În timp ce conducea cu soția și fiica sa de trei ani, a pierdut brusc controlul direcției în timp ce făcea o întoarcere. Suspensia din față-dreapta a vehiculului s-a prăbușit, iar anumite părți ale mașinii au scârțâit puternic pe asfalt până când s-au oprit.
"Soția și fiica mea au fost complet speriate", a spus Jain. "Dacă s-ar fi întâmplat pe autostradă la 70 mile pe oră, ar fi fost catastrofal."
Repararea complexă a necesitat aproape 40 de ore de muncă pentru reconstrucția suspensiei și înlocuirea coloanei de direcție, printre alte reparații, conform unei estimări detaliate a costurilor, care s-a ridicat la mai mult de 14.000 de dolari. Tesla a refuzat să acopere costurile reparațiilor, punând vina pe o presupusă deteriorare anterioară a suspensiei.
Jain este doar unul dintre numeroșii proprietari de Tesla care au avut parte de defecțiuni premature ale suspensiei sau pieselor de direcție, conform unei analize Reuters a mii de documente Tesla. Aceste defecțiuni, înregistrate în vehicule relativ noi, au o istorie de cel puțin șapte ani și se întâlnesc pe întreaga gamă de modele Tesla, de la China la Statele Unite și în Europa, conform înregistrărilor și interviurilor cu peste 20 de clienți și nouă foști manageri sau tehnicieni de service Tesla.
Problemele individuale ale suspensiei sau direcției la mașinile Tesla au fost discutate online și în rapoarte de știri de ani de zile. Însă aceste documente, care nu au fost dezvăluite anterior, oferă cea mai amplă perspectivă până acum asupra amploarei problemelor și modului în care Tesla a abordat ceea ce inginerii săi numesc intern "defecte" și "defecțiuni" ale pieselor. Înregistrările și interviurile dezvăluie pentru prima dată că producătorul auto a fost conștient de mult timp de frecvența și amploarea defectelor, mult mai mult decât a dezvăluit consumatorilor și autorităților de siguranță.
Documentele, datate între 2016 și 2022, cuprind rapoarte de reparații din centrele de service Tesla la nivel global, analize și evaluări ale datelor realizate de ingineri cu privire la piesele cu rate ridicate de defectare și memorandumuri trimise tehnicienilor la nivel global, instruindu-i să comunice consumatorilor că piesele defecte de pe mașinile lor nu erau de fapt defectuoase.
Nici Tesla, nici directorul executiv Elon Musk nu au răspuns la întrebările detaliate pentru acest articol. Musk a recunoscut anterior unele probleme legate de calitatea construcției la mașinile Tesla, în special la Modelul de bază Model 3. Cu toate acestea, el susține că mașinile sale nu au concurență.
"Noi producem cele mai bune mașini", a declarat el despre Tesla la un eveniment New York Times luna trecută. "Indiferent dacă mă urăști, îți sunt indiferent sau mă placi, vrei cea mai bună mașină sau nu?"
Modul în care Tesla a gestionat plângerile legate de suspensie și direcție reflectă un model prezent în imperiul corporativ al lui Musk, de a ignora preocupările legate de siguranță sau alte probleme semnalate de clienți, angajați și alte părți interesate, în timp ce se grăbește să lanseze noi produse sau să-și extindă vânzările, a descoperit Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News