Restricţii pentru şoferii începători în România. Titi Aur propune SISTEMUL SUEDEZ. Ce se întâmplă cu şoferii în primii doi ani
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie creată de Tobi, de la Pexels
Fotografie creată de Tobi, de la Pexels
Şoferii începători din România ar trebui să respecte câteva reguli în plus pe drumurile din afara localităţilor sau pe autostrăzi, însă realitatea este complet diferită. Astfel, am stat de vorbă cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre ce trebuie făcut pentru a limita numărul de accidente grave pe şosele. 

Potrivit articolului 50 din OUG 195/2002, viteza maximă admisă în afara localităților pentru cei care au mai puțin de un an de practică de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse, scrie promotor.ro. Astfel, şoferii începători ar trebui să meargă cu cel mult 110 km/h pe autostradă, ori cu 70-80 km/h în afara localităţilor, în funcţie de tipul de drum. 

Sunt necesare restricţii mai mari?

"Eu nu aş merge pe restricţii mai mari, ci pe obligativitatea programei şcolii de şoferi. Să fie cât mai bine pregătiţi, să facă ore pe autostradă, pe drumuri din afara localităţii, etc. Viitorul şofer, în momentul de faţă, merge la şcoala de şoferi cu 30-40 km/h, doar în oraş. Apoi, termină şcoala, trece de examenul teoretic, după câteva luni trece şi de examenul practic şi ajunge să meargă prima dată în viaţa lui cu 90-100 km/h pe drumuri naţionale sau europene. Ori pe autostradă, cu 120-130 km/h. Şi face asta pentru prima dată, fără instructor în dreapta, şi nu apreciază distanţele, nu ştie ce să facă, nu a trecut prin asta la şcoală, deci poate oricând să facă un accident. 

E clar că sistemul de pregătire trebuie dus în zona asta. Restricţiile nu vor funcţiona. Dacă obligi începătorul să meargă cu cel mult 100 km/h pe autostradă, sau să nu meargă deloc, cum îl controlezi? Poliţia nu te opreşte aşa, oricum, pe autostradă. Cel de la volan ştie asta!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. 

CITEŞTE ŞI Luni de aşteptare până la examenul auto, din cauza lipsei de personal. "Duce la pericol social. Ajungi şi mai timid, şi mai neperformant la volan"

Cum funcţionează sistemul suedez

"Cel mai interesant sistem mi se pare tot cel suedez. El spune că în primii doi ani de zile, şoferul este într-un regim special de urmărire. Dacă a făcut accident din cauza lui, orice fel de accident, ajunge la judecător şi judecătorul decide reţinerea permisului. Se reţine cât vrea judecătorul. Şi trebuie dat iar examenul! Dacă accidentul e uşor! Pentru că dacă e grav accidentul, abia peste 5 ani poate. Scopul e să te ţină într-o stare de precauţie primii doi ani", a mai precizat pilotul. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel