Renault va introduce versiuni hibride la cele mai bine vândute modele ale sale, a anunţat luni producătorul auto francez, transmite Reuters.
Producătorii auto se grăbesc să lanseze modele complet electrice şi plug-in hibride pentru a îndeplini cerinţele europene mai stricte privind emisiile şi pentru a evita amenzile masive. Reglementările vor intra în vigoare în perioada 2020 - 2021.
Începând din 2020, Renault va lansa un model hibrid Clio şi variante plug-in hibride (reîncărcabile la priză) pentru mini SUV-ul Captur şi hatchback-ul Megane.
"Ceea ce vedem acum este extinderea maşinilor electrice, într-un ritm care diferă de la o companie la alta", a afirmat Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, la un eveniment desfăşurat înaintea Salonului Auto de la Paris.
Obiectiv curajos
De asemenea, Renault a confirmat lansarea în 2019 a unui model electric low-cost K-ZE în China, produs de societatea mixtă alcătuită din Renault-Nissan şi grupul chinez Dongfeng.
Renault a anunţat că noile sale modele electrice vor avea o autonomie de 250 de kilometri.
Renault are ca obiectiv dublarea producţiei modelului său complet electric Zoe la fabrica sa de la Flins, la vest de Paris, ca parte a planului de a investi peste un miliard de euro în vehiculele electrice şi în lansarea de noi modele.
În perioada 2015-2017, Zoe a fost cel mai bine vândut vehicul electric în Europa, dar anul acesta se confrunta cu concurenţa venită din partea modelului îmbunătăţit Nissan Leaf.
La fabrica de la Flins (unde se fabrica si modelele Clio si Micra) au fost produse anul trecut 30.000 de maşini Zoe, de la lansarea modelului fiind fabricate în total 100.000 de unităţi.
Investiție de 18 miliarde de euro
Oficialii Renault vor să majoreze producţia la 440 de modele într-o zi lucrătoare, de la aproximativ 220 în prezent.
Planul "Drive The Future" lansat de Renault, menit să protejeze poziţia de lider în domeniul vehiculelor electrice a producătorului auto francez şi să facă faţă concurenţei din partea rivalilor, în cazul maşinilor fără şofer, prevede opt modele complet electrice până în 2022.
Compania franceză s-a angajat recent să investească în următorii şase ani aproximativ 18 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare şi să adopte măsuri de eficientizare a costurilor, în valoare de 4,2 miliarde de euro.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Friptură de miel, ideală de Paște 2024. Rețeta secretă a pilotului Osiceanu. Invitații tăi vor fi încântați
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române