Data publicării:

Renault-Nissan ar putea renunţa la publicarea datelor anuale privind reducerile de costuri (Reuters)

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

Renault-Nissan nu a decis încă dacă va publica datele privind reducerile de costuri şi alte sinergii înregistrate anul trecut, aşa cum era obiceiul, pe fondul sporirii tensiunilor în alianţă, au declarat vineri, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

În ultimul deceniu, Renault-Nissan publica în fiecare vară datele privind sumele de bani economisite prin reducerile de costuri, împărţirea producţiei şi alte măsuri de eficientizare, date care reprezentau un barometru al solidităţii alianţei.

Dar de la arestarea în Japonia a fostului lider Carlos Ghosn, relaţiile dintre Renault şi Nissan au devenit din ce în ce mai tensionate, sporind temerile privind viitorul uneia dintre cele mai de succes alianţe din industria auto.

"Oamenii s-au schimbat, guvernanţa s-a modificat, de ce am face exact aceleaşi lucruri?", a spus una dintre surse, referindu-se la publicarea datelor anuale privind reducerile de costuri. "Încă nu s-a luat o decizie definitivă dacă vor fi anunţate datele", a adăugat sursa.

Ultimul anunţ a fost făcut în iunie 2018, când s-au anunţat reduceri de costuri de 5,7 miliarde de euro (6,4 miliarde de dolari) realizate în 2017. În 2016, s-au raportat reduceri de costuri de cinci miliarde de euro, în 2015 de 4,3 miliarde de euro, în 2014 de 3,8 miliarde de euro şi în 2013 de 2,9 miliarde de euro. Datele au fost publicate pentru prima dată în 2010.

Ţinta pentru 2018 era de 5,5 miliarde de euro, în timp ce obiectivul alianţei era să se ajungă la reduceri de costuri de zece miliarde de euro până în 2022-2023.

Renault urmează să publice în 26 iulie rezultatele financiare înregistrate în primul semestru din 2019.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi. Statul francez este cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Unii directori ai Nissan cred că actuala structură a alianţei nu este echilibrată, în condiţiile în care anul trecut compania a vândut pe plan global 5,65 milioane de vehicule, de 1,5 ori mai mult decât Renault.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel