'Asta înseamnă că ieșim din ceea ce reprezintă competiția cu transportatorii vestici. Există două soluții la Pachetul de Mobilitate dacă va rămâne și va produce efecte în această formă. Fie îți faci firmă în străinătate, deja au început să curgă ofertele pentru firme specializate, care, vezi Doamne, ajută firmele românești să își deschidă business în Germania, fie închizi firma pentru că șoferii pleacă. De ce vor pleca șoferii români? Pentru că atâta timp cât nu mai ești competitiv, nu mai poți să iei comenzi, nu mai poți să îți onorezi clienții din Europa. Automat vei intra în incapacitate de plată, te duci către insolvență, faliment.' a spus Hagiu pentru DC News.
'Cutremur în ceea ce înseamnă bugetul României'
'Este un context extrem de dificil. Prin astfel de măsuri, concurența pe care o făceau transportatorii bulgari, români și polonezi dispare pentru transportatorii vestici, care vor avea din ce în ce mai mult nevoie de șoferi, în plus față de ce au luat până acum. Vorbim despre o cifră aproximativă de 30.000 de șoferi doar din România, în ultimii 10 ani. Acest sector de activitate se duce de râpă. Influența în PIB este enormă. Va fi un cutremur și în ceea ce înseamnă bugetul României.'
DC News: Cum s-a ajuns aici și ce este de făcut?
'Să ne întoarcem în timp la momentele pe care România le-a pierdut pe acest Pachet de Mobilitate. Poate atunci când ministrul Transporturilor a făcut un pas în lateral și s-a abținut de la vot, poate atunci când o parte dintre europarlamentarii români dormeau pe acest subiect, sau atunci când am avut președinția Uniunii Europene...
Pe plan intern putem și trebuie luate acele măsuri prin care România nu mai este o piață de desfacere pentru Occident. România trebuie să producă, să aibă investiții și trebuie o salarizare la nivel european. Trebuie să impunem tuturor companiilor multinaționale, care desfășoară activități, atât în țara de origine, cât și în România, să plătească angajații români la același nivel ca salariații din țara de origine. Nu este imposibil. Țările din Europa de Vest au făcut acest lucru, te obligă să plătești salariul din țara respectivă. Ar trebui să schimbăm tot ce înseamnă politică românească. Sunt lucruri serioase. Aceasta trebuie să facem noi!' a declarat președintele Federației operatorilor români de transport (FORT), Augustin Hagiu, pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă