Regula pentru limita cantității de lichide pe aeroport ar putea ajunge la un final
Cu toții am lăsat acasă un parfum, am aruncat o apă cumpărată la suprapreț din apropierea aeroportului sau am renunțat la un produs care nu ar fi putut trece de filtrul de securitate. Această restricție s-ar putea termina în curând.
Cerința de a pune lichide în recipiente de 100 de mililitri și de a scoate electronicele din huse a fost un element de bază al călătoriilor cu avionul de aproape 16 ani. Cu toate acestea, în multe aeroporturi din întreaga lume există deja o nouă tehnologie care va permite eliminarea acestei reguli, iar unele încep acum să renunțe la interdicție.
În octombrie 2021, aeroportul Shannon, din vestul Irlandei, și-a anunțat noul sistem de tomografie computerizată de ultimă generație, sistem de scanare, instalat pentru un cost de 2,5 milioane de euro. Lichidele și electronicele ar putea rămâne acum în huse și genți, fără restricții privind volumul lichidului, iar gențile luate în cabină ar putea fi trecute prin scanări în noi tăvi mai mari.
Regula celor 100 de mililitri s-ar putea termina
Nu este prima dată când Shannon, cel mai vestic aeroport al Europei, a fost un pionier global. Primul magazin Duty-Free din lume s-a deschis aici în 1947, iar în 2009 a devenit primul aeroport din lume, în afara Americii, care a furnizat facilități complete de pre-clearance din SUA.
”Este unul dintre proiectele pe care Shannon Group le-a luat în perioada de restricții severe de călătorie din domeniul aviației”, a declarat Nandi O'Sullivan, șeful de comunicații al grupului, pentru CNN Travel.
Implementată în timpul pandemiei, abia când călătoriile internaționale au fost reluate în martie 2022, inițiativa aeroportului a început să atragă o atenție mai largă. Aeroportul Donegal, din nord-vestul Irlandei, a urmat și el exemplul instalând noi tehnologii și renunțând la regula celor 100 de mililitri.
Risc ca avioanele civile să fie lovite din greşeală, în contextul războiului
”Aşa cum s-a dovedit deja în alte războaie, erorile de identificare sunt uşor de făcut în zone de conflict. Acest risc este comun tuturor combatanţilor. Dacă adăugăm şi posibilitatea bruierii mijloacelor electronice de navigaţie, a instrumentelor de identificare, atunci ar fi uşor de văzut cum avioane civile, pline de oameni nevinovaţi, să fie ţintite de rachete sau arme cu detecţie radar", avertizează EASA, conform Reuters.
EASA a adăugat că există şi riscul ca numărul operaţiunilor militare din aeroporturile civile să crească, dar şi că "dronele militare şi aeronavele care operează în zone de conflict pot cu uşurinţă şi fără intenţie să intre în spaţiul aerian civil adiacent". Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News