"Faptul că, în fiecare zi, mor 5 oameni pe drumurile publice, faptul că sunt 25 de răniți grav şi în jur de 70-80 de răniţi uşor nu mai mişcă pe nimeni. Toată lumea este obişnuită cu acest fenomen. Mai apare la ştiri câteodată, când sunt 4, când sunt, 5 când sunt 7 morţi într-un accident, o zi, două şi gata. Trebuie să plecăm de la conştientizarea factorului politic, decidentului în general, şi a Executivului în mod special, că trebuie luate măsuri", a spus Titi Aur, în cadrul dezbaterii ”Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România”, organizată de DC Media Group.
"Avem mari probleme pe educaţia rutieră. În familie, în primul rând, se învață greşit. Copiii învaţă greşit cum să treacă strada, părinţii nu mai ştiu să înveţe copiii cum să se comporte pe stradă. La şcoală, nu se mai face nimic, din păcate. Ministerul Educației s-a opus foarte mulţi ani la orele de educaţie rutieră. Acum, se pare că este un proiect pilot, se pare că se fac primii paşi. În şcoala generală, nu învaţă nimeni copiii cum să se comporte pe stradă. Când vorbim de şcoala de şoferi.... acolo se fac lucruri prea puține, insuficiente.
"Programa are o mare problemă"
Nu se face nimic despre starea sau despre elementele tehnice ale maşinii moderne. Nu se face nimic despre conducerea defensivă. Sunt lucruri pe care trebuie să se înveţe în şcoala de şoferi: regula celor două secunde, regula fermoarului, poziţia corectă la volan, poziţionarea mâinilor pe volan. Sunt foarte multe lucruri care trebuie să fie învăţate în şcoala de şofer, dar instructorii nu au nicio vina directă, ci programa are o mare problemă şi examinatorii trebuie obișnuiți să înceapă să întrebe şi despre aceste lucruri.
După ce terminăm şcoala de şoferi, nimeni nu ne mai învaţă nimic, nimeni nu ne mai trage de mână. Veţi spune: "De ce, că am făcut şcoala de şoferi? Este suficient'. Pentru că, în toate meseriile de pe lumea asta, se face protecţia muncii. Are rolul de a atenţiona lucrătorul respectiv ce să facă sau nu ca să nu facă accident. În cea mai "producătoare" meserie de victime, în România, nu se face această protecţie a muncii, care înseamnă să îi spui şoferului, periodic, ce poate greşi, ce nu poate greşi, ce s-a mai schimbat în legislaţie, în tehnică.
"Este o problemă naţională"
Până când nu vom înţelege că, în primul rând, este o problemă naţională... Morţile pe şosele, victimele de pe şosele sunt o problemă naţională. Avem cei 1800 de morţi, avem cei 8000 de răniți grav şi cei 30.000 de răniţi uşor în fiecare an. Tragedie maximă. Război, cu adevărat, se întâmplă acum. Și astăzi vor muri 5 oameni în România", a mai spus Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video
- Ce au făcut primarii USR în mandatele lor. Exemplele care spun totul despre edilii pe care i-ați ales