Război comercial SUA - China. Retailerul Alibaba, afectat direct
Alibaba a prezentat un nou raport asupra veniturilor sale, în condițiile războiului comercial SUA - China.
Cel mai mare retailer online chinez, Alibaba Group Holding Ltd, a raportat venituri trimestriale sub estimările analiştilor, datele subliniind încetinirea economiei şi reducerea cererii din partea consumatorilor interni, dar şi concurenţa în creştere, transmit Reuters şi Nikkei. Este cel mai lent ritm de creştere a veniturilor din ultimii trei ani şi vine pe fondul războiului comercial dintre SUA şi China.
În trimestrul patru din 2018, compania a raportat un avans de 41% al veniturilor, la 117,3 miliarde de yuani (17,6 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la o expansiune de 44%. Profitul net a crescut cu 33% în ultimele trei luni din 2018, la 33,05 miliarde de yuani. În topul companiilor din Asia, Alibaba este pe locul doi în funcţie de capitalizarea bursieră, după Tencent. În mod obişnuit compania raportează cele mai mari venituri în trimestrul patru, deoarece China sărbătoreşte în fiecare an, la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de combinaţie între Black Friday şi Cyber Monday.
Citește și: Atracție culinară inedită în China: baie în hot-pot
Pe 11 noiembrie 2018, Alibaba a înregistrat vânzări record de 213,5 miliarde de yuani (30,70 miliarde de dolari), în creştere cu 27% faţă de nivelul din 2017. În pofida acestui record, rata de creştere anuală a vânzărilor a încetinit de la 39% la 27%, aproape de cel mai redus ritm de creştere din istoria de zece ani a evenimentului. Compania americană de cercetare a pieţei eMarketer estimează că anul acesta cota de piaţă a Alibaba în comerţul electronic va scădea cu cinci puncte procentuale, la 53,3%.
Citește și: China, investiție în industria filmului de la Hollywood
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News