Raport îngrijorător. Aproape jumătate dintre maşinile din România au probleme la frânare şi direcţie. În Bucureşti e şi mai rău
Registrul Auto Român a publicat un raport care scoate la iveală o realitate îngrijorătoare. Aproape jumătate dintre maşinile care circulă în România au probleme grave, fie la sistemul de frânare, fie la direcţie.
"Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele şase luni din anul 2023, 44.472 de vehicule, la nivelul întregii ţări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 44,16% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,54%); emisiile poluante (22,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (13,04%); vizibilitate (12,81%); şasiu şi elemente ataşate şasiului (11,08%)", se arată în comunicatul RAR.
Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.064 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident, subliniază sursa citată.
În Bucureşti, situaţia e şi mai gravă. Trei sferturi dintre maşini sunt cu probleme
În Bucureşti şi judeţul Ilfov au fost verificate, în perioada menţionată, 2.919 vehicule. Dintre acestea, 73,65% prezentau diferite neconformităţi tehnice sau legate de acte şi 722 (24,61%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 15,71% din cazuri s-au constatat deficienţe din sfera poluării, 9,1% aveau probleme legate de identificare şi 4% aveau ITP fals, expirat sau anulat.
Titi Aur spune că "e şi de bine, şi de rău"
"Direcţia de Transport Rutier din Ministerul Transporturilor are două din cele trei elemente care duc la producerea accidentelor. Cele trei sunt omul, drumul şi maşina. Drumul nu este la Direcţia de Transport Rutier. Când vorbim de maşină, vorbim de calitatea acesteia. Şi aici sunt două direcţii. RAR-ul se ocupă de calitatea maşinilor, inclusiv de ateliere, service-uri, etc, iar ISCTR se ocupă de controlul autovehiculelor. Iar la capitolul uman se ocupă ARR, care acreditează şcolile de şoferi.
Din punctul meu de vedere, RAR este instituţia care lucrează cel mai bine din Ministerul Transporturilor. Deşi nu este perfect ce e acolo, acolo lucrează specialişti, ingineri, care înţeleg foarte bine zona tehnică, de asta evoluţia e foarte bună. Adică maşinile sunt ţinute sub control din ce în ce mai bine. Deşi şi acolo sunt probleme, mai ales la partea de service-uri, unde lucrurile nu se fac peste tot bine. Poate că la schimbatul uleiului nu contează prea mult lucrurile, dar la frânare, direcţie şi suduri trebuie insistat, ca lucrările să se facă cu scopul de a da siguranţă maşinii.
Faptul că RAR a găsit, totuşi, aproape jumătate dintre maşini cu probleme e şi de bine, şi de rău. E rău că e aşa, dar e de bine că, uite, se ocupă. Cred că s-a făcut un progres foarte mare din două motive.
Primul este evoluţia tehnică. Sistemele au apărut cam acum 30 de ani, deci natural parcul auto s-a îmbunătăţit din punct de vedere al siguranţă. Al doilea motiv este că sistemul nostru de control al maşinilor este din ce în ce mai bun, dar departe de a fi perfect, mai trebuie corectat.
Unde cred că avem în continuare probleme e la pregătirea şoferilor. Şi şcolile de şoferi, şi partea de atestate", a precizat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News